МЕТОДИЧНА РОБОТА


План  роботи 

                              на  2021 – 2022 н.р.

Завдання:

  • Аналіз розвивального освітнього середовища в початковій школі як фактору становлення успішної особистості та покращення освітнього процесу початкових  класів;
  • створення умов для професійного зростання, самоосвіти й творчої діяльності вчителів;
  • сприяти взаємоузгодженню зовнішніх потреб і внутрішніх мотивів до саморозвитку й самореалізації всіх учасників освітнього процесу;
  • створення атмосфери турботи й підтримки учнів, яка сприяла б розвитку їхніх можливостей, задовольняла їхні інтелектуальні, емоційні й соціальні потреби;
  • моделювання розвивального освітнього середовища сучасної початкової школи;
  • проведення відкритих занять з метою популяризації педагогічного досвіду;
  • проведення занять здоров’я на свіжому повітрі за добрих погодних умов, фізхвилинок та фізичних пауз під час освітнього процесу;  
  • пропагування свого досвіду на сторінках періодичних педагогічних видань;
  • апробація новітніх форм та технологій співпраці з батьками.

     Аналіз роботи МО початкових класів за 2020-2021 н.р.

         Протягом минулого навчального року методоб’єднання початкових класів працювало над проблемою « Впровадження компетентнісно орієнтваного підходу в освітній процес».    

      Під час організації виховного процесу наставники дитячих колективів використовували положення «Державної національної програми «Освіта» (Україна XXI ст.); Закони України «Про загальну середню освіту», «Про освіту», «Про виховання дітей та молоді»; «Конвенції ООН про права дитини»; Національними програмами «Репродуктивне здоров’я», «Виховання дітей та учнівської молоді в Україні»; програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11, класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

Протягом року всі наставники працювали над вирішенням поставлених завдань, вдосконалюючи свої вміння спілкуватися з здобувачами освіти і ефективно управляти їх діями, результат чого висвітлювали на батьківських зборах класу, які проходили раз на четверть, у визначені терміни.

Проведені всі  засідання МО згідно плану. Були підготовлені й проведені всі заплановані загальношкільні заходи (свята, тематичні тижні, місячники, класні години).

        Протягом 2020-2021 н.р. проведено п’ять засідань методичного об’єднання.

       На першому засіданні м/о вчителі початкових класів дали звіт про виконання плану м/о за минулий рік і обговорили план роботи м/о на поточний рік. Також на першому засіданні голова м/о розподілила доручення між членами м/о, були опрацьовані інструктивно-методичні матеріали і затвердили план роботи методоб’єднання на наступний рік.

На другому засіданні м/о був проведений круглий стіл на тему : «Педагогіка партнерства» на якому вчителі дискутували над різними проблемами, шкільний психолог зробила аналіз причин девіантної поведінки учнів, слухали доповідь вчителя 1 класу Побережець Л.М.на тему: «Інтерактивні методи навчання». На II засіданні було зроблено огляд методичної літератури, нормативних документів з даного питання.

На 3 засіданні члени методичного об’єднання обговорювали тему : «Формування комунікативних умінь в учнів початкових класів»  у формі тренінгу. На 3 засіданні провели диспут на тему «Формування творчої особистості засобами етнопедагогіки», на якому вчитель Бабалич С.В. представляла форми використання на уроках української мови народних свят та обрядів. Заступник директора з ВР зробила детальний аналіз використання народних традицій в організації загальношкільних заходів, участі класних колективів в конкурсах, виставках малюнків та декоративно - прикладного мистецтва, святах. Цікавим був виступ Шелєповї Т.М.,бібліотекаря школи про залучення батьківської громадськості до організації народознавчих свят з використанням місцевого матеріалу.

На останньому засіданні підвели підсумки роботи методоб’єднання за рік та визначили завдання на новий навчальний рік, психолог Гончр Т.С. провела анкетування за підсумками роботи м/о за рік про систему роботи вчителя  по формуванню в збувачів світи культури поведінки та спілкування,презентував програму спостереження на уроці та орієнтовну  програму спостереження за учнями під час перерви та зробила практикум « Дружити потрібно вміти» з дидактичними матеріалами для виховання ввічливих учн

Відомості про вчителів методичного об’єднання початкових класів

Прізвище та ініціали вчителя

Пед. стаж

Рік проходження останніх курсів

Рік проходження останньої атестації

Категорія

Назва навчального закладу та рік навчання

1

Бордунова Н.Ф.

45

2018

2019

Вища

Старший вчитель

Кіровоградський

пед.інститут

ім.О.С.Пушкіна

1984р.

2

Бабалич С.В.

35

2020

2021

Вища

Старший вчитель

Уманський педінститут

ім.П.Тичини

3

Побережець       Л.М.

25

2018

2019

Категорія 1

Кіровоградький

педінститут

ім.О.С.Пушкіна

4

Побережець

О.В.

21

2017

2022

Категорія 1

Волинський державний університет ім.Л.Українки

Проблемні питання, над вирішенням яких поглиблено працюють вчителі

Прізвище та ініціали вчителя

Проблема, над якою працює

1.

   Бордунова Н.Ф.

Розвиток освітньої  математичної галузі у компетентнісному навчанні здобувачів освіти

2.

   Бабалич С.В.

Розвиток творчого мислення в здобувачів освіти початкової школи

3.

Побережець Л.М.

Використання інноваційних технологій на уроках в початковій школі

4.

Побережець О.В.

Навчальна гра в початковій школі

Організація позакласної роботи

У 2021-2022 навчальному році, продовжуючи традиції, які склалися в школі, враховуючи тенденції розвитку освіти, відповідно до річного плану роботи школи методичне об’єднання вчителів початкових класів передбачає проведення таких заходів .   

з/п

Зміст позакласної роботи

Відповідальний

Термін проведення

1.

Свято першого дзвоника

Пед-організатор

1 вересня

2.

Свято спорту

Класні керівники

10 вересня

3.

Тиждень знань БЖД «Вивчаємо,знаємо, виконуємо»

Класні керівники

13.09-17.09

4.

День української писемності

Класні керівники

9 листопада

5.

Тиждень знань БЖД «Добрий і злий сірничок»

Класні керівники

01.11 -05.11

6.

Свято «Святий Миколай»

Класні керівники

18 грудня

7.

Свято Нового Року

Класні керівники

Грудень

8.

Конкурс на кращі різдвяні колядки, щедрівки

Класні керівники

Січень

9.

Тиждень «Здоров я- запорука успіху»

Класні керівники

24.01-28.01

10.

Тиждень дитячої книги

Класні керівники

бібліотекар

Лютий

11.

Позакласний захід «Красивішої мови не існує»

Класні керівники

19 лютого

12.

« Українська мова – диво каленове»

Класні керівники

10 березня

13.

Свято «Великдень»

Класні керівники

Квітень

14.

Тиждень «Обережно: небезпека!»

Класні керівники

25.04-29.04

15.

Тиждень початкових класів

Класні керівники

15-22.03

16.

Святковий ранок «Материнське свято»

Класні керівники

Травень

15.

Тиждень «Правила дорожнього руху-

твої правила!»

Класні керівники

16.05-20.05

16.

Свято «Прощавай Букварику»

Класний керівник

Травень

17.

Останній дзвоник

Пед-організатор

Травень

                     Засідання №1

Тема. Обговорення програм, вивчення нормативних документів, які регламентують роботу початкової школи. План роботи методичного об’єднання на 2021 – 2022н.р

Форма проведення. Педагогічне коло

Мета. Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування  початкової  школи; обговорити  виконання  плану  роботи  методичного  об’єднання  за  2020-2021 н. р.  та   затвердити  план   роботи  на  2021-2022 н.р.; розглянути  методичні  рекомендації  щодо  проведення  першого   уроку.

Дата проведення:  30 серпня 2021р.

з/ п

                           Зміст  роботи

    Відповідальні

   1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

 

 

 5.


 6.

 

7.

 

 8.

 

9.

 10.


 11.

 

 

 Аналіз роботи методичного об’єднання   вчителів   початкових класів за  минулий  навчальний рік

Обговорення та затвердження   плану   роботи  методоб’ єднання  на 2021 – 2022 н. р.

 Організація самоосвіти вчителів, затвердження науково-методичних проблем. 

Обговорення  методичних   рекомендацій «Особливості навчально- виховного процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2021 - 2022 н.р.»Лист Міністерства освіти і науки України від 11. 08. 2020 р. № 1/9-430  

Обговорення методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів ЗЗСО (Наказ МОНУ № 813від 13.07.2021р.)

Розгляд   інструкцій  щодо  ведення. Класного  журналу  в  1- 4 класах   загальноосвітніх   навчальних  закладів № 21  від 9.01.2020р.

Затвердення календарне  планування  в  початкових  класах.

Методичні   рекомендації   до   проведення  Першого   уроку.

Розподіл доручень між членами  МО. Завдання  членам  МО.

Огляд новинок педагогічної літератури   та фахових  видань .


Коронавірус COVID – 19

 

 Керівник МО

Побережець О.В.

Бордунова Н.Ф.

 



Заступник директора з ВР

Чернецька Н.М.

 

 Члени МО

 


Керівник МО, члени МО

 \Керівник МО

 

      Члени МО

      Керівник МО,


     Шелєпова Т.М.

бібліотекар школи

Ковалішина В.В.

Медсестра школи

Завдання  членам   методоб’єднання :

-         опрацювати інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити   та  посібники    для   початкової   школи;

-         проаналізувати  вимоги  Державного  стандарту, завдань  навчальних  програм;

-         дотримуватися методичних   рекомендацій   до   проведення  Першого   уроку;

-  поповнити  свій  робочий  кабінет  новими  наочними  посібниками, дидактичними  іграми,  роздатковим   матеріалом;

-        працювати  над ідеєю: «Кабінет -  творча  лабораторія  вчителя!»;

-     підготуватися до обміну досвідом «НУШ. Перші сходинки разом з учнями 1-4 класів».

Засідання №2           

Тема: Дистанційне навчання у початковій школі

Форма проведення. Педагогічні гостини

Мета.Розширити  знання  педагогів   щодо  запровадження  НУШ(освітнє  середовище, інтегроване  навчання, осередки, LEGO);підвищити  професійну компетентність учителів; сприяти розвитку творчої активності педагогів,

виховувати інтерес  до  самовдосконалення.

Дата проведення   жовтень 2021р.

з/п

Зміст роботи

Відповідальні

1.

 Цифровий калейдоскоп. «Електронні освітні ресурси для Нової української школи»

ПобережецьЛ.М.

2.

Методичний лекторій. «Форми та методи подання освітнього матеріалу в умовах дистанційного навчання».

Бордунова Н.Ф.

3.

 Практичне заняття. «Інструменти для зворотнього зв’язку під час дистанційного навчання».

ПобережецьО.В.

4.

Виступ-доповідь. «Домашні завдання та уроки онлайн — нові цифрові інструменти для ефективного управління навчання

Бабалич С.В.

5.

Розроблення пам’ятки. «Навчаю дистанційно!»

члени м/о

Завдання   членам  методоб’єднання:

-Дистанційне навчання. Опрацювати сервіси дистанційного навчання для вчителів. ZOOM, Google Classroom

-Зробити розробки завдань, заходів для реалізації STEM підходів у початковій школі. 

Засідання №3

Тема. Освітнє середовище як  чинник  розвитку особистості здобувача освіти          Форма проведення. Педагогічні гостини

Мета. Розширити  знання  педагогів   щодо  запровадження  НУШ (освітнє  середовище, інтегроване  навчання, осередки, LEGO); підвищити  професійну компетентність учителів; сприяти розвитку творчої активності педагогів,

виховувати інтерес  до  самовдосконалення.

Дата проведення: грудень 2021р.     

з/п

Зміст  роботи

Відповідальні

    1.

  

   2.

  3.


 4.

 

    5.

 

 

Круглий стіл: «Нова Українська школа - нові стандарти освіти»

   Обмін досвідом «НУШ. Перші сходинки разом з учнями 1-4класів»

 Ранкові зустрічі. «Доброго ранку, ми вам раді». Особливості їх проведення.

Методичні перегуки:

 «Обговорення  матеріалів періодичної преси»

 Новини   з  тематики курсів, вебінарів

 Бордунова Н.Ф.

 

 Баблич С.В.

 Побережець Л.М.

 

 

Шелєпова Т.М.

 Керівник МО,

члени МО

 

 Завдання   членам  методоб’єднання: 
-         всім членам МО підготуватися до педагогічної виставки з теми: «Мій найкращий урок 2021 – 2022 н. р.»

-          підготувати виставку робіт молодших школярів «Моя рожева мрія»;

-         працювати   над   пошуками   розвитку творчих  здібностей,  умінь   учнів   у   процесі   навчання ;

-         вчителям, що  атестуються, підготуватися   до  проведення   творчого  звіту;

-         вивчати   досвід   роботи   вчителів   школи  по   вихованню   підростаючого

покоління.

               Засідання №4

Тема.Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи.   Мовно-літературна освітня галузь.                        

Форма проведення. Методичні посиденьки

Мета. Вивчати досвід щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти в мовно-літературній освітній галузі; сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати  освітній  процес  у  початковій  школі;  організувати участь молодших школярів у творчих конкурсах, олімпіадах; виховувати інтерес  до  самовдосконалення, пізнання  нового.

Дата проведення: березень 2022р.     

 

з/п

                                     Зміст  роботи

 Відповідальні

    1.

 

 2.

  

 

  

  3.

 

 

 

 

  

 

 

 

4. 

 

 

 

5. 


 6.

Практикум «Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти»

Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів у мовно-літературній освітній галузі

 

Карусель інновацій.

Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови і літературного читання:
- технологія «кластера» на уроках літературного читання;
- квестова технологія у навчанні мови і літератури;
- метод проектів на уроках літературного читання;

- технологія ЧПКМ (читання і письмо для розвитку критичного мислення).

-групові методи роботи на уроках літературного читання  та  мови.

 

Презентація конспектів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.

                                                                                                     

 Експрес -  огляд

« Радимо  прочитати.»

 Огляд  новинок  педагогічної   літератури.

Керівник МО

 

Учителі 1-4 класів

 

 

 

Керівник МО,

члени МО

 

 

 

 

 

 

 

Члени МО 

 

 

Гончар Т.С.

 

Шелєпова Т.М. 

 

 


 Завдання   членам  методоб’єднання: 

-  взяти до уваги рекомендації «Як створити і провести квест- урок»;
- спланувати тематику самоосвіти на 2022 рік;

- підготуватися до виступу на аукціоні методичних ідей «Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики»

- Вчителю 4 класу ретельно опрацювати «Положення про державну підсумкову    атестацію учнів у системі загальної середньої освіти».

-Підготовка учнів до ДПА.  

    Засідання №5

Тема. Педагогіка партнерства як ключовий компонент  Нової української школи. Математична освітня галузь                       

Форма проведення. Методичний  аукціон

Мета. Обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітній процес інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики: кейс-технологія; «перевернуте навчання»;  педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України; критичне мислення молодших школярів на уроках математики;  математичні поняття і закономірності в проєктній діяльності. Сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати  освітній  процес  у  початковій  школі; виховувати інтерес  до  самовдосконалення, пізнання  нового.

Дата проведення: травень 2022р.

    №

з/п

                              Зміст  роботи

  Відповідальні

 

1.

 

2.

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 5.

Круглий стіл: «Нова Українська школа  в  дії».

 

Міні-тренінг «Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів»


Аукціон методичних ідей

Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики:
- кейс-технологія;
- «перевернуте навчання;

- педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України;
-  критичне мислення молодших школярів на уроках математики;
- математичні поняття і закономірності в проєктній діяльності

Практикум «Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO»
Метод компетентнісного навчання «Шість цеглинок».
Затвердження завдань Державної підсумкової атестації для учнів 4 класу.

  

Бордунова Н.Ф.

 

Бабалич С.В.

 

 

 

Члени МО

 

 

 

 

 

 

Побережець Л.М. 

 

Члени МО 

 

        Завдання   членам  методоб’єднання:

- ознайомитися  з  добіркою  матеріалів, які  допоможуть  запровадити                принципи  STEM-освіти  в освітньому  процесі;

- взяти до уваги статтю «Чому LEGO у школі - це круто»;

- підготувати звіт «Мої  досягнення та творчі напрацювання»;

- підготувати ідеї до перспективного плану роботи МО на наступний рік.         

22 листопада  
Засідання ШМО вчителів початкових класів
Виступ на  тему:

   Особливості адаптації шестирічних  першокласників                                   до шкільного життя

           Початок шкільного навчання – це час великих надій і великих розчарувань, перших життєвих перемог і перших поразок, саме у першому класі і діти, і батьки складають свій перший іспит, який може визначити всю подальшу долю дитини – адже невдалий шкільний старт часто стає першопричиною всіх майбутніх невдач.
      Початок навчання дитини в 1-му класі - складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, гімназії, шкільним справам і турботам. Звикання до школи - тривалий індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом півроку. Другій половині потрібно більше часу.
 Що таке адаптація?
          Адаптація – це пристосування організму до нових умов існування. Адаптація першокласників до школи триває від 2 до 6 місяців і складається з трьох основних компонентів:
         Адаптаційний період у шестирічок більш тривалий, ніж у семирічок. У шестирічок спостерігається більш висока напруженість всіх систем організму, більш низька і нестійка працездатність. Рік, що відокремлює шестирічну дитину від семирічної, дуже важливий для її фізичного, функціонального і психічного розвитку. Саме в цей рік формуються такі важливі новоутворення: інтенсивно розвивається регуляція поведінки, орієнтація на соціальні норми і вимоги, закладаються основи логічного мислення.
           Робота з шестирічними дітьми передбачає обов’язкове врахування фізіологічних та психологічних особливостей. Деякі з психологічних особливостей маленьких учнів сприяють організації навчального процесу в першому класі, а інші – ускладнюють її. Залежно від характеру впливу цих особливостей на процес засвоєння першокласниками навчального змісту і норм шкільного життя їх можна розподілити на дві групи.
          До першої групи належать психологічні особливості шестирічних першокласників, на які педагог може спиратись під час організації навчального процесу. У свідомості шестирічного учня складається ієрархія мотивів. При цьому одним з основних стає мотив встановлення і збереження добрих стосунків із дорослими та іншими дітьми. Учень прагне до визнання з боку дорослого і намагається гарними вчинками заслужити це визнання. Маленький школяр набагато швидше відгукується на прохання і побажання педагога, ніж на жорсткі умови. Власне шкільні норми поведінки    (необхідність піднімати руку на уроці, вставати для відповіді та інше) першокласникові краще пропонувати спочатку у вигляді гри за шкільними правилами.
     Шестирічний учень ініціативний, намагається відшукати межі для «можна» та «не можна» в поведінці. Для нього дуже важливо побачити результати власного зростання як школяра. Він прагне все пояснити, прокоментувати, показати, йому подобається запитувати і дізнаватися нове. Першокласник здатний достатньо довго утримувати увагу на тих об’єктах, які йому цікаві.
 Психологи (Л.А.Венгер, Я.Л. Коломенський, В.С. Мухіна) у своїх працях розкривають характерні особливості дітей шестирічного віку:
У дітей цього віку достатньо розвинене мовлення.
Для них характерна пізнавальна активність.
Переважає недовільна увага, хоча вони можуть і довільно регулювати свою поведінку, зосереджувати увагу на тому, що їх приваблює. Це час інтенсивного розвитку пам’яті.
Шестирічки – і реалісти, і фантазери. Їхня уява має велику варіативність та відіграє важливу роль.
Діти дуже довірливі. Мають почуття сорому, гордості. Їхня внутрішня позиція у ставленні до себе: «Я – хороший».
Працездатність у шестирічок є невеликою, тому для них необхідно створити особливий режим праці і відпочинку, використовувати індивідуальний підхід, постійний медичний нагляд. Особливо негативно впливають на працездатність шестирічок шум і галас.
Діти з готовністю виконують вимоги вчителя. Тому потрібно, щоб педагогічний вплив був спрямований на виховання моральних якостей особливості дитини.
Адаптація до нових умов – складний період для малюків. Вони напружені психологічно і фізично.
Шестирічки люблять веселитися і пустувати. Це їхній природний стан.
У цьому віці вже є лідери: справжні і неформальні. Вчителеві дуже важливо спрямувати дітей до справжнього лідера.
Звісно, велике значення для розвитку шестирічок має навчання, але особливе місце в їхньому житті посідає гра. Усвідомлену мету шестирічкам найлегше побачити у процесі гри. Ставлення до гри і правила гри є у цьому віці своєрідною школою соціальних відносин. Гра розвиває здібності дітей аналізувати свої дії, вчинки, мотиви, а також співвідносити їх з діями, вчинками та мотивами інших людей.
Перші шкільні труднощі: проблема адаптації першокласників
      Пристосування (адаптація) дитини до школи відбувається не одразу. Не день і не тиждень потрібно для того, щоб призвичаїтися до школи по-справжньому. Це досить тривалий процес, пов'язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5 - 6 тижнів поступово підвищуються та стають більш стійкими показники працездатності, у дитини спадають напруження та тривожність.
      Залежно від стану здоров'я, сімейної ситуації, відвідування чи не відвідування дитячого садка адаптація до школи, до нових умов життя може мати різний перебіг.
      Безумовно, першокласники, що відвідували дитячі заклади, значно легше адаптуються до школи, ніж «домашні», які не звикли до тривалого  перебування в дитячому колективі, до певного сталого режиму. Легше проходить період пристосування до школи і краще вправляються з розумовими та фізичними навантаженнями здорові діти.
      Тож зрозуміло, чому процес адаптації проходить з певними ускладненнями й затягується на більш тривалий термін.
      Виділено 3 рівні адаптації дітей до школи:
Високий рівень адаптації.
      Першокласник позитивно ставиться до школи: правила і вимоги сприймає адекватно; навчальний матеріал засвоює легко; глибоко і повно оволодіває програмовим матеріалом, розв'язує ускладнені задачі, чемний, уважно вислуховує вказівки, пояснення вчителя; доручення виконує охоче й сумлінно, без зовнішнього контролю; виявляє високу зацікавленість до самостійної навчальної роботи, готується до всіх уроків; має у класі позитивний статус.
Середній рівень адаптації.
     Першокласник позитивно ставиться до школи: відвідування уроків не викликає в нього негативних переживань, розуміє навчальний матеріал, коли вчитель пояснює його досить детально і наочно; засвоює основний зміст програми з усіх предметів, самостійно розв'язує типові задачі; зосереджений і уважний під час виконання завдань, доручень, вказівок учителя, разом з тим потребує контролю з боку дорослого; зосередженим буває тільки тоді, коли робить щось цікаве для себе; доручення виконує сумлінно; дружить з багатьма однокласниками.
Низький рівень адаптації.
     Першокласник негативно або байдуже ставиться до школи: часто скаржиться на здоров'я, погане самопочуття, пригнічений настрій; спостерігаються порушення дисципліни; матеріал, який пояснює вчитель, засвоює фрагментарно; самостійна робота з підручником викликає труднощі, під час виконання  самостійних завдань не виявляє до них інтересу; може зберігати працездатність і увагу за наявності тривалих пауз для відпочинку; доручення виконує під контролем і без особливого бажання; пасивний, близьких друзів не має, знає імена й  прізвища лише частини однокласників.  
       Те за яким магістральним шляхом піде розвиток школяра у найближчі роки, чи буде період адаптації закладений соціальний та інтелектуальний фундамент успішного подальшого навчання, або з приходом в школу дитина потрапить у чужий, незрозумілий - а отже і ворожий йому - шкільний світ, багато в чому залежить від професійної і власне особистісної зрілості дорослих : батьків, педагогів, вихователів, шкільних психологів. Тобто я вважаю, що для того щоб допомогти дитині відчути себе в школі комфортно, вивільнити наявні у нього інтелектуальні, особистісні, фізичні ресурси для успішного навчання і повноцінного розвитку, педагогам і психологам необхідно: виявити психологічні особливості дитини; налаштувати навчально-виховний процес на його індивідуальні особливості, можливості та потреби; допомогти дитині сформувати навички і внутрішні психологічні механізми, необхідні для успішного навчання і спілкування в шкільному середовищі. Таким чином, вирішення проблеми успішної адаптації дитини багато в чому визначається характером взаємодії школи та сім'ї.
 Читаємо Сухомлинського
На засіданні ШМО вчителів початкових класів , було обговорено питання про впровадження спадщини В.Сухомлинського в навчальний процес під гаслом"Через фантазію,гру,через неповторну дитячу творчість вірна дорога до серця дитини"
Підготовка до засідання ШМО вчителів початкових класів
Методична робота – це цілісна система взаємозв’язаних дій і заходів, яка ґрунтується на досягненнях науки, передового досвіду й конкретному аналізі роботи вчителів

МЕТОДИЧНЕ  ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ  КЛАСІВ – ЦЕ
Т ворча наснага незалежно від життєвих обставин;
В иховання та навчання і вчителів, і учнів;
О ригінальність задумів, які ми реалізуємо у нашій роботі;
Р адість спілкування з колегами;
Ч арівність і професіоналізм;
І  нноваційні технології в дії;
С истематичний пошук цікавих ідей;
Т алановиті люди;
Ь … людяність, душевність, сердечність, безмежна любов до дітей та ще багато чудових якостей …
Керівник  МО вчителів початкових класів -  Бордунова Наталія Федорівна

План роботи
методичного об’єднання
вчителів 1-4 класів
Шамраївської загальноосвітньої
 школи І-ІІІ ступенів
на 2017-2018 н.р.
       Звіт
              про роботу методичного об’єднання
                 вчителів початкових класів
                          за 2016 – 2017 н. р.

Перша заповідь учителя – любити!
Це, перш за все, життя,
Бо в ньому жити:
Посіяти, плекати і радіти;
І знати, що добро росте,
Що вклав ти частку серця
В це створіння
І мудрість й душу,
Тільки май терпіння,
Бо довго проростає те зерно,
Воно ж бо вічне,
В терніях воно.
А друга заповідь учителя – любити!
З натхненням діяти, творити,
Шукати і знаходить сходи,
І підійматись до зірок,
А кожним кроком є урок.
Ще й третя заповідь учителя – любити!
З своєю совістю дружити,
Щоб час пройшов
Й лови себе на слові:
Дорога вчителя вся виткана з любов ю.

 Учителі початкових класів 


1.  Бабалич Світлана Василівна

Уманський педінститут ім..П.Тичини

Стаж – 31 рік, клас -3, курси – 2015 рік

К атегорія – вища,звання « Старший вчитель»

Проблема « Екологічне виховання учнів»
 

2.  Бордунова Наталія Федорівна

Кіровоградський педінститут ім. О.С.Пушкіна

Стаж – 41 рік, клас -4, курси -2014 року

Категорія – вища, звання « Старший вчитель»

Проблема  « Розвиток логічного мислення у дітей» 

3.  Побережець Ольга Володимирівна

Волинський державний університет ім. Л.Українки

Стаж -17 років, клас -1, курси -2017 рік

Категорія -1

Проблема  « Розвиток інтересу до навчання шляхом впровадження у практику інноваційних технологій» 

4.  Побережець Людмила Миколаївна

Кіровоградський педінститут ім.О.С.Пушкіна

Стаж роботи -21 рік, клас -2, курси -2011 рік

Категорія -1

Проблема « Розвиток інтересу до навчання шляхом вдосконалення інтерактивних методів навчання»

Шкільне методичне об'єднання вчителів початкових класів
працювало над проблемою:

 
 "Підвищення ефективності уроку шляхом використання активних, пасивних та інтерактивних методів навчання"

Початкова ланка освіти фундамент шкільного навчання, адже саме тут закладається основа для формування особистості майбутнього громадянина. Вона має забезпечити подальше становлення і різнобічний розвиток особистості дитини; цілеспрямовано виявляти й розвивати її здібності в різних видах діяльності; створити умови для повноцінного засвоєння базового рівня освіти й уміння вчитися.

Щоб уміти навчати, педагогові необхідно постійно самовдосконалюватися. Першим його помічником є шкільне методичне об'єднання.
Сучасний педагог у навчально-виховному процесі повинен намагатися вдосконалювати свою роботу, використовувати нові форми, методи, засоби, прийоми на уроках. Ілюструє думку народна мудрість: «Не навчайте дітей так, як навчали нас. Вони народилися в інший час.» Тому вчитель – майстер має розглядати кожного учня як окрему особистість з її поглядами, переконаннями, почуттями. Саме інноваційні технології, зокрема інтерактивні, передбачають розв’язання цього питання.
Звичайно, що впровадження даних технологій не є легкою справою навіть для досвідченого педагога і потребує ґрунтовної підготовки (підбір матеріалів, складання плану, ретельне вивчення індивідуальних особливостей учнів класу та ін.). Але той вчитель, який прагне розкрити всі здібності і таланти своїх учнів, навчити їх вчитися, знаходити істину, обов’язково буде шукати шляхи вдосконалення своєї методики. Заняття з використанням інтерактивних технологій проходять цікаво, продуктивно, знімають закомплексованість в учнів з різним рівнем навчальних досягнень. Головне, що відбувається розвиток творчих здібностей учнів, пізнавальних інтересів, значно зростає ефективність уроків, в учнів виникає бажання працювати на уроках та в позаурочний час. Використання інтерактивних технологій - це не самоціль. Це не лише засіб створення атмосфери співробітництва, порозуміння і доброзичливості, а й можливості дійсно зреалізувати основні засади особистісно-орієнтованого навчання. Адже застосування інтерактивних технологій на уроках дає змогу створювати навчальне середовище, що допомагає учням формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення, виявляти і реалізовувати індивідуальні можливості
Як визначити поточний і перспективний зміст методичної роботи з учителями? Для цього, використовуючи різні форми і методи, вивчаємо реальний рівень підготовки вчителів із основних питань теорії і практики навчально-виховного процесу, шукаємо шляхи вдосконалення професійного потенціалу колег. Резерви в науково-методичній підготовці з'ясовуємо під час діагностування досвіду, що дає змогу виявити елементи випереджального, позитивного й негативного досвіду.
Уся система методичної роботи школи спрямована на задоволення реальних потреб учителів, на максимальне використання сильних сторін кожного фахівця, на реалізацію їх потенційних можливостей.
Колективна творчість учителів у школі можлива за умов ідейної, організаційної, мотиваційної та емоційної єдності педагогів.
Саме така єдність однодумців об'єднує вчителів початкових класів нашої школи, які мають різний педагогічний досвід, погляди, але однаково працелюбних, які цікавляться новими педагогічними технологіями, знахідками.
У період коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик процесу формування в учнів  предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, тобто підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролю вати та само оцінювати результати своєї діяльності.
Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей  учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості розкриття обдарованості кожної дитини.
Щоб учень став рівноправним учасником процесу освіти, необхідно озброїти його техніками та прийомами, спрямованими на розвиток пам’яті, уваги та образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Лише за такого розвитку кожна дитина відповідно зі своїми особистими властивостями та здібностями знайде себе і само реалізується.
Як розвинути індивідуальні можливості кожної дитини й зберегти й психічне й фізичне здоров’я – ось проблема над якою завжди замислювались і працювали педагоги. Тому метою роботи нашого педагогічного колективу є створення умов для розкриття інтелектуального та творчого потенціалу дитини. В минулому навчальному році методичне об’єднання вчителів початкових класів працювало над проблемною темою «Підвищення ефективності уроку шляхом використання активних, пасивних та інтерактивних методів навчання»
Належну увагу педагоги приділяли інформаційному забезпеченню навчально-виховного процесу, новим освітнім технологіям, вдосконаленню змісту виховання, вивченню комплексних інноваційних підходів до організації життєдіяльності сучасної початкової школи.
Для підвищення рівня ефективності сучасного уроку класоводи широко впроваджують у практику своєї роботи елементи педагогічного досвіду своїх шкільних колег. Вони використовують інтерактивні технології навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.
Педагоги вміло передають знання, формують уміння і навички, виховують своїх учнів добрими, самостійними, працьовитими дітьми. Робота методичного об’єднання будувалася на основі діагностики та прогнозування, була спрямована на забезпечення потреб вчителя.
В минулому навчальному році вивчалось питання використання проблемно – пошукових методів навчання з метою розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів, проводився випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з демонструванням відкритих уроків, організовувались взаємовідвідування уроків з метою обміну досвідом роботи та дотримання  педагогічних вимог учнів.
Творча людина, як правило, завжди виявляє інтерес до праці, характеризується відкритістю, незалежністю, наполегливістю, готовністю до створення принципово нових ідей, позбавлених традиційного мислення. Вона відкриває шляхи у незнане, уміє концентрувати увагу на суті проблеми, успішно здійснює цілеспрямовані зміни для вдосконалення структури або системи функціонування організації. Цій особистості притаманна висока толерантність до невизначених і невиконаних завдань, конструктивна активність у процесі їх виконання.
Тереза М. Амабайл стверджує, що креативність будь-якої особи складається із взаємодії трьох компонентів: компетентності (знання і уміння, які має працівник у сфері своєї діяльності), уміння творчо мислити (визначає еластичність і винахідливість у пошуках вирішення проблеми) і мотивування (внутрішня зацікавленість щодо неординарного розв'язання задачі). Компетентність і творче мислення - стратегічна сировина особистості, а від мотивування залежить використання цієї сировини. Як зазначає науковець, особистість може відрізнятися всебічними знаннями і уміннями, знаходити нові підходи щодо вирішення ситуації, проте, якщо у неї відсутня мотивація до виконання конкретної роботи, вона нічого не робитиме
Аналіз роботи свідчить, що за минулий рік значно підвищився методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів. Успішне засвоєння навчального матеріалу залежить не лише від пізнавальних можливостей і здібностей дітей, а й від організації вчителем роботи на уроці, коли кожен учень працює над оптимальним навантаженням.
Більше уваги вчителям початкових класів потрібно приділяти диференційованому підходу, коли форми й методи навчання добираються відповідно до індивідуальних здібностей дитини, сприяють її повноцінному розвитку. Добираючи диференційовані завдання потрібно пам’ятати: для поетапної роботи потрібні не будь-які завдання.
Підібрати для слабших завдання з поступовим зменшенням міри допомоги , а для сильніших з ускладненням творчих завдань. Слід зазначити, що епізодичне застосування диференційованих завдань не дає бажаного результату, тому що частина учнів, особливо з низьким рівнем розвитку, буде безнадійно відставати, не досягнувши основної мети – засвоєння хоча б мінімуму знань, а сильніші не матимуть можливості постійно розвивати свої здібності. Тільки систематичне, поетапне використання диференційованих завдань дає позитивний результат. Щоб крок за кроком найслабші учні змогли дійти до виконання основного завдання, а сильніші в цей час матимуть змогу не зупинятися на досягнутому, а поглиблювати знання з даної теми, розвивати свої здібності, виконуючи творчі завдання. Тому потрібно продовжувати працювати над впровадженням методики диференційованого завдання. Добирати для школярів диференційовані домашні завдання. На уроках математики більше використовувати логічні та творчі задачі. Для здібних учнів добирати завдання творчого характеру.
Курси підвищення кваліфікації учителів у 2017 навчальному році пройшла Побережець О.В. Вона провела  відкритий урок позакласного читання в 4 класі
« Скарби українського народу» А також провела  виховну годину   « Твій біль, Україно, дзвони Чорнобиля»( 4 клас), родинні свята провели Бордунова Н.Ф.« Рідна матуся» (3 клас), Бабалич С.В. « 8 Березня»(2 клас), Побережець Л.М. «Прощавай, Букварику»( 1 клас).
Було проведено багато  цікавих заходів вчителями молодших класів разом зі своїми вихованцями.  
 Положення про МО вчителів початкових класів.
1.Загальні положення про МО:
§Методичне об'єднання вчителів початкових класів є важливим структурним підрозділом науково-методичної служби школи.
§МО здійснює навчально-виховну, методичну та позакласну роботу з навчальних предметів.
§Робота МО планується відповідно до вимог стратегічних документів школи.
§ МО створюється з числа основних учителів та вчителів за сумісництвом.
§МО може організовувати свою роботу за наявності 3-х та більше учасників.
§Керівництво МО здійснює голова, який обирається членами МО з числа найбільш досвідчених учителів  і затверджується наказом по школі.
§У своїй роботі МО підзвітні методичній та педагогічній радам.
§Робота МО організовано на засадах гуманізації, демократизації, взаємоповаги, взаємоконтролю.
§Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора НВР, який керує початковою школою.
2. Основні завдання і функції методичного об’єднання:
§підвищувати науково-педагогічний та загальнокультурний рівень вчителів, їх психолого-педагогічну майстерність;
§формувати у педагогів готовність до творчості, самоосвіти та саморозвитку;
§підвищувати активність вчителів у створенні авторських програм, методичних розробок, дидактичних посібників, методичних рекомендацій тощо;
§поглиблювати оволодіння інструктивно-методичними та нормативними документами органів освіти;
§проводити проблемний аналіз результатів освітнього процесу;
§проводити експертизу вивчення та виконання програм, рівень засвоєння їх учнями відповідно до вимог Державних стандартів;
§вносити пропозиції щодо зміни змісту та структури обов'язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення;
§висувати пропозиції щодо організації змісту атестації педагогів;
§вносити пропозиції щодо організації і змісту досліджень, орієнтованих на покращення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до Державних освітніх стандартів;
§приймати рішення про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організовує їх розробку та засвоєння;
§висувати пропозиції щодо покращення навчального процесу в школі;
§проводити методичні заходи, спрямовані на розвиток творчих можливостей вчителів, вивчення, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду;
§забезпечити інформаційне забезпечення вчителів з проблем освіти, педагогіки, психології, науки;
3. Методичне об'єднання займається:
•розробкою методичного інструментарію для покращення навчально-виховного процесу;
•експертизою виконання вимог програми;
•результативністю роботи вчителів;
•втіленням у робочий процес інтерактивних технологій;
•аналізує хід та результати інноваційної діяльності;
•організаціїю різних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів, олімпіад, предметних тижнів;
4.Функціональні обов’язки керівника методичного об’єднання:
§планування роботи методичного об'єднання;
§проводити засідання МО 4-5 разів на рік згідно з планом;
§проведення моніторингу діяльності методичного об'єднання;
§надання практичної допомоги вчителям у підготовці доповідей, рефератів, методичних розробок;
§організація роботи щодо системного вивчення нових програм та підручників;
§вивчення стану успішності учнів 1-4 класів;
§відвідування уроків вчителів, взаємовідвідування;
§допомога у підготовці членів МО до атестації;
§забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів.
5. Права голови методичного обєднання:
§Формує банк даних про методичну роботу кожного вчителя, його професійні якості, виконання програм, рішень протоколів засідань МО.
§Організовує виконання плану роботи МО, виявляє та втілює перспективний досвід, надає допомогу вчителям у виконанні навч. Робочих планів, програм, організовує наставництво, систему відкритих уроків.
§Голова МО має право на відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів з предмета, перевірку шкільної документації вчителів, що входять в МО.
§Має право звертатися за консультацією до директора та його заступників із проблем організації навчально-виховного процесу у школі, виконання трудової дисципліни вчителями, які входять до складу МО.
§Готувати пропозиції та рекомендації вчителям для підвищення кваліфікаційного розряду.
§ Ставити питання перед адміністрацією про заохочення вчителів.
6. Перелік документів, що відображають діяльність МО:
§Аналіз роботи МО за попередній навчальний рік, який містить: успіхи, надбання, недоліки та шляхи їх усунення; мету і чітко визначені завдання на новий навчальний рік;
§план роботи методичного об'єднання (складається на навчальний рік, обговорюється на засіданні МО і подається адміністрації навчального закладу на затвердження);
§матеріали засідань методичного об'єднання (протоколи, виступи вчителів, короткі рецензії на відкриті уроки);
§ матеріали тематичних семінарів;
§ інформація про вчителів - членів МО;
§методичні картки вчителів – членів МО інструктивно-методичні документи;
§теми, над якими поглиблено працює кожен учитель (самоосвіта вчителів).
§графік проведення відкритих уроків, виховних заходів.
§робота над підвищенням якості знань, умінь та навичок учнів (вивчення та аналіз якості знань, умінь та навичок з предметів; рівня вихованості за результатами контрольних робіт, зрізів, анкетування; робота з обдарованими дітьми; план індивідуальної роботи з учнем);
§заходи з підвищення фахової майстерності педагогів (творчий звіт, взаємовідвідування уроків, виховних заходів; ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури; наставництво; участь у коеференціях, семінарах; виступи, доповіді.
       План роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2017-2018 н.р.
  І засідання
С Е Р П Е Н Ь
ТЕМА: "Особливості організації навчально-виховного процесу у початкових класах у 2017-2018 н.р., обмін досвідом з питань підготовки до нового навчального року".
 №
Зміст
Відповідальні
1
Аналіз роботи методичного обєднання вчителів початкових класів за 2016 – 2017 навчальний рік.
Бордунова Н.Ф.
Голова МО
2
Опрацювання інструктивно – методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо організації навчально – виховного процесу, ведення класної документації:
Про недопущення перевантаження учнів надмірним обсягом домашніх завдань.
Нова концепція початкової освіти як флагман планового реформування освіти в 2018 році.
наказ МОН від 19.08.2016 №1009,
лист МОН України від 13.07.2017,
наказ МОН  від 09.08.17. 1/9  - 436
Бордунова Н.Ф.
ГоловаМО
3
Методичні рекомендації до проведення першого уроку за орієнтовною темою «Україна на карті - Європи»
Бордунова Н.Ф.
Члени МО
4
Корекція календарних планів учителів, затвердження календарного планування.
Члени МО
Бордунова Н.Ф.
5
Аналіз навчальних програм, підручників для початкової школи.
Члени МО
6
Затвердження плану роботи методичного об'єднання на 2017-2018 навчальний рік.
Члени МО
7
Огляд новин науково-методичної літератури.
Члени МО
Шелєпова Т.М.
бібліотекар школи
8
Інформація про вимоги до ведення класних журналів, учнівських зошитів та щоденників.
Бордунова Н.Ф.
9
Складання графіків відкритих уроків і виховних заходів учителів.
Члени МО
Безпека життєдіяльності під час навчально–виховного процесу.
Члени МО
     ІІ засідання
Ж О В Т Е Н Ь
ТЕМА: "Інтерактивне навчання в системі нових освітніх технологій. Адаптація учнів першого класу".
Зміст
Відповідальні
1
Круглий стіл "Інтерактивне навчання в системі нових освітніх технологій".
  1. Використання інтерактивних технологій на уроках математики.
  2. Інтерактивні методи навчання на уроках української мови.




Побережець Л.М. Члени МО
2
Огляд новин методичної літератури, що порушують розглянуті проблеми.
 Члени МО
3
Результати проведеної діагностики готовності учнів   першого класу до шкільного життя. Адаптація учнів.
ПобережецьО.В.
Гончар Т.С.
4
Інформація шкільного бібліотекаря про надходження методичної та художньої літератури

Шелєпова Т.М.
бібліотекар школи
5
 Участь  у Міжнародному конкурсі з української мови ім. П.Яцика  
Бабалич С.В.
Бордунова Н.Ф.
6
Обговорення  плану проведення «Тиждень початкових класів»
Члени МО
ІІІ засідання
С І Ч Е Н Ь
ТЕМА: "Результативність роботи МО за І семестр".
Тема
Відповідальні
1
Студія "Педагогічні відкриття". Звіти вчителів про самоосвітню діяльність.
Члени МО
2
Аналіз  контрольних робіт за І семестр.
Члени МО
3
Обмін досвідом, думками. Відвідування та обговорення відкритих уроків та виховних заходів вчителів.
Члени МО
4
Як уникнути труднощів у навчанні молодших школярів. Поради колег.
Члени МО
5
Підсумки проведення шкільних та позашкільних масових заходів.
Члени МО
6
Знайомство з новинками методичної літератури.
Члени МО
Шелєпова Т.М.
бібліотекар школи
7
На допомогу вчителю. Особливості виховання гіперактивних дітей молодшого віку. Створення стану емоційно-психологічного контролю. Тренінг для вчителів.         
Гончар Т.С.
Психолог школи

                                   ІV засідання                                 
                               БЕРЕЗЕНЬ                            
ТЕМА: "Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах".
Тема
Відповідальні
1
Цікаві види робіт та вправ на уроках природознавства.
Бабалич С.В.
2
Проектна діяльність на  уроках природознавства.
Члени МО
3
Виступ. "Розвиток творчої особистості учня та вчителя засобами комп'ютерних технологій".
Гончар Т.М.
психолог
4
«Розвиток розумових та пізнавальних здібностей на уроках через використання різновидів наочності, використання ТЗН».
Побережець Л.М.
5
Стан ведення учнівських зошитів.
Бордунова Н.Ф.
6
Робота з батьками з питань ДПА.
     Бордунова Н.Ф.
V засідання
ТРАВЕНЬ
ТЕМА: Підсумки роботи МО за ІІ семестр і за 2017-2018 н.р. Напрямки роботи на наступний навчальний рік".


Тема
Відповідальні
1
«Підведення  підсумків роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2017 – 2018 навчальний рік.
Члени МО
Бордунова Н.Ф.
2
Аналіз результатів державної підсумкової атестації учнів 4 класу
Бордунова Н.Ф.
3
Про організацію і проведення навчальних екскурсій.
Члени МО
4
Оздоровлення учнів під час відпочинку  в пришкільному таборі, літніх канікул.
Члени МО
5
Аналіз роботи МО за минулий навчальний рік. Успіхи та невдачі. Способи подолання невдач.
Члени МО
6
Панорама методичних перспектив. Обговорення пропозицій щодо планування роботи МО на наступний навчальний рік.
Члени МО
7
Переведення учнів до наступних класів згідно рішень шкільної педради.
Члени МО

                                                 Робота між засіданнями
1.Групова консультація „Зміст та завдання нових навчальних програм для початкової школи”. (Серпень)
2.Перевірка готовності класів до нового навчального року. (Серпень)
3.Методична оперативка „Ознайомлення з нормативними документами МОН України, обласного та районного відділів освіти з питань удосконалення сучасного уроку”. (Вересень)
4.Творча дискусія по розробці методичних заходів до дня народження В.О.Сухомлинського. (Вересень)
5.Проблемний стіл. Участь у районному конкурсі « Світ моїх захоплень»(Листопад)
6.Калейдоскоп роботи із впровадження особистісно орієнтованого навчання у початкових класах. (Лютий)
7.Організувати роботу з обдарованими дітьми. Розробити заходи щодо підготовки учнів до конкурсу знавців української мови  ім.. П.Яцика. (Жовтень)
8. Взаємовідвідувати уроки колег з метою обміну досвідом.(Січень)
9.Взяти участь у конкурсі на кращого знавця правил дорожнього руху з метою попередження дитячого травматизму. (Квітень)
10.Взяти участь у конкурсі „Цікаві сторінки літнього відпочинку”. (Травень)
11. Поповнити свій робочий кабінет новими наочними посібниками дидактичними іграми, роздатковим матеріалом. (Травень)