План роботи
на 2021 – 2022 н.р.
Завдання:
- Аналіз розвивального освітнього
середовища в початковій школі як фактору становлення успішної особистості
та покращення освітнього процесу початкових класів;
- створення умов для професійного
зростання, самоосвіти й творчої діяльності вчителів;
- сприяти взаємоузгодженню зовнішніх
потреб і внутрішніх мотивів до саморозвитку й самореалізації всіх
учасників освітнього процесу;
- створення атмосфери турботи й
підтримки учнів, яка сприяла б розвитку їхніх можливостей, задовольняла
їхні інтелектуальні, емоційні й соціальні потреби;
- моделювання розвивального
освітнього середовища сучасної початкової школи;
- проведення відкритих занять з
метою популяризації педагогічного досвіду;
- проведення занять здоров’я на
свіжому повітрі за добрих погодних умов, фізхвилинок та фізичних пауз під
час освітнього процесу;
- пропагування свого досвіду на
сторінках періодичних педагогічних видань;
- апробація новітніх форм та технологій співпраці з батьками.
Аналіз роботи МО початкових класів за 2020-2021 н.р.
Протягом
минулого навчального року методоб’єднання початкових класів працювало над проблемою «
Впровадження компетентнісно орієнтваного підходу в освітній процес».
Під
час організації виховного процесу наставники дитячих колективів використовували
положення «Державної національної програми «Освіта» (Україна XXI ст.); Закони України «Про загальну середню освіту», «Про
освіту», «Про виховання дітей та молоді»; «Конвенції ООН про права
дитини»; Національними програмами «Репродуктивне здоров’я», «Виховання дітей та
учнівської молоді в Україні»; програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11,
класів загальноосвітніх навчальних закладів України».
Протягом
року всі наставники працювали над вирішенням поставлених завдань, вдосконалюючи
свої вміння спілкуватися з здобувачами
освіти і ефективно управляти їх діями, результат чого висвітлювали на
батьківських зборах класу, які проходили раз на четверть, у визначені терміни.
Проведені
всі засідання МО згідно плану. Були
підготовлені й проведені всі заплановані загальношкільні заходи (свята,
тематичні тижні, місячники, класні години).
Протягом
2020-2021 н.р. проведено п’ять засідань методичного об’єднання.
На
першому засіданні м/о вчителі початкових класів дали
звіт про виконання плану м/о за минулий рік і обговорили план роботи м/о на
поточний рік. Також на першому засіданні голова м/о розподілила доручення між
членами м/о, були опрацьовані інструктивно-методичні матеріали і затвердили
план роботи методоб’єднання на наступний рік.
На другому засіданні м/о був проведений круглий стіл на тему : «Педагогіка партнерства» на якому вчителі дискутували над різними проблемами, шкільний психолог
зробила аналіз причин девіантної поведінки учнів, слухали доповідь вчителя 1 класу Побережець
Л.М.на тему: «Інтерактивні методи навчання». На II
засіданні було зроблено огляд методичної літератури, нормативних документів з
даного питання.
На 3 засіданні члени методичного об’єднання обговорювали
тему : «Формування комунікативних умінь в учнів початкових класів» у формі тренінгу. На 3 засіданні провели
диспут на тему «Формування творчої особистості засобами етнопедагогіки», на якому вчитель Бабалич
С.В. представляла форми використання
на уроках української мови народних свят та обрядів. Заступник
директора з ВР зробила детальний аналіз використання народних традицій в
організації загальношкільних заходів, участі класних колективів в конкурсах,
виставках малюнків та декоративно - прикладного мистецтва, святах. Цікавим був виступ Шелєповї Т.М.,бібліотекаря школи про
залучення батьківської громадськості до організації народознавчих свят з
використанням місцевого матеріалу.
На останньому засіданні підвели підсумки роботи методоб’єднання за рік та визначили завдання на новий навчальний рік, психолог Гончр Т.С. провела анкетування за підсумками роботи м/о за рік про систему роботи вчителя по формуванню в збувачів світи культури поведінки та спілкування,презентував програму спостереження на уроці та орієнтовну програму спостереження за учнями під час перерви та зробила практикум « Дружити потрібно вміти» з дидактичними матеріалами для виховання ввічливих учн
Відомості
про вчителів методичного об’єднання початкових класів
№ |
Прізвище
та ініціали вчителя |
Пед.
стаж |
Рік
проходження останніх курсів |
Рік
проходження останньої атестації |
Категорія
|
Назва
навчального закладу та рік навчання |
1 |
Бордунова Н.Ф. |
45 |
2018 |
2019 |
Вища Старший вчитель |
Кіровоградський пед.інститут ім.О.С.Пушкіна 1984р. |
2 |
Бабалич С.В. |
35 |
2020 |
2021 |
Вища Старший вчитель |
Уманський педінститут ім.П.Тичини |
3 |
Побережець Л.М. |
25 |
2018 |
2019 |
Категорія 1 |
Кіровоградький педінститут ім.О.С.Пушкіна |
4 |
Побережець О.В. |
21 |
2017 |
2022 |
Категорія 1 |
Волинський державний університет ім.Л.Українки |
Проблемні
питання, над вирішенням яких поглиблено працюють вчителі
№ |
Прізвище
та ініціали вчителя |
Проблема,
над якою працює |
1. |
Бордунова Н.Ф. |
Розвиток освітньої математичної
галузі у компетентнісному навчанні здобувачів освіти |
2. |
Бабалич С.В. |
Розвиток творчого мислення в здобувачів освіти початкової школи |
3. |
Побережець Л.М. |
Використання інноваційних технологій на уроках в початковій школі |
4. |
Побережець О.В. |
Навчальна гра в початковій школі |
Організація
позакласної роботи
У
2021-2022 навчальному році, продовжуючи традиції, які склалися в школі,
враховуючи тенденції розвитку освіти, відповідно до річного плану роботи школи
методичне об’єднання вчителів початкових класів передбачає проведення таких
заходів .
№ з/п |
Зміст
позакласної роботи |
Відповідальний |
Термін
проведення |
1. |
Свято першого
дзвоника |
Пед-організатор |
1 вересня |
2. |
Свято спорту |
Класні керівники |
10 вересня |
3. |
Тиждень знань БЖД «Вивчаємо,знаємо, виконуємо» |
Класні керівники |
13.09-17.09 |
4. |
День української
писемності |
Класні керівники |
9 листопада |
5. |
Тиждень знань БЖД
«Добрий і злий сірничок» |
Класні керівники |
01.11 -05.11 |
6. |
Свято «Святий
Миколай» |
Класні керівники |
18 грудня |
7. |
Свято Нового Року |
Класні керівники |
Грудень |
8. |
Конкурс на кращі
різдвяні колядки, щедрівки |
Класні керівники |
Січень |
9. |
Тиждень «Здоров я-
запорука успіху» |
Класні керівники |
24.01-28.01 |
10. |
Тиждень дитячої
книги |
Класні керівники бібліотекар |
Лютий |
11. |
Позакласний захід
«Красивішої мови не існує» |
Класні керівники |
19 лютого |
12. |
« Українська мова –
диво каленове» |
Класні керівники |
10 березня |
13. |
Свято «Великдень» |
Класні керівники |
Квітень |
14. |
Тиждень «Обережно:
небезпека!» |
Класні керівники |
25.04-29.04 |
15. |
Тиждень початкових
класів |
Класні керівники |
15-22.03 |
16. |
Святковий ранок «Материнське
свято» |
Класні керівники |
Травень |
15. |
Тиждень «Правила
дорожнього руху- твої правила!» |
Класні керівники |
16.05-20.05 |
16. |
Свято «Прощавай
Букварику» |
Класний керівник |
Травень |
17. |
Останній дзвоник |
Пед-організатор |
Травень |
Засідання №1
Тема. Обговорення програм, вивчення нормативних документів, які регламентують роботу початкової школи. План роботи методичного об’єднання на 2021 – 2022н.р
Форма проведення. Педагогічне коло
Мета. Вивчити основні нормативні документи, що
регламентують функціонування початкової школи; обговорити виконання
плану роботи методичного
об’єднання за 2020-2021 н. р. та
затвердити план роботи
на 2021-2022 н.р.; розглянути
методичні рекомендації щодо
проведення першого уроку.
Дата проведення: 30 серпня 2021р.
№ з/ п |
Зміст роботи |
Відповідальні |
1.
2.
3.
4.
5. 6.
7.
8.
9. 10. 11.
|
Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за минулий навчальний рік Обговорення та затвердження
плану роботи
методоб’ єднання на 2021 – 2022
н. р. Організація самоосвіти вчителів, затвердження науково-методичних проблем. Обговорення методичних рекомендацій «Особливості навчально- виховного процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2021 - 2022 н.р.»Лист Міністерства освіти і науки України від 11. 08. 2020 р. № 1/9-430 Обговорення методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів ЗЗСО (Наказ МОНУ № 813від 13.07.2021р.) Розгляд інструкцій щодо ведення. Класного журналу в 1- 4 класах загальноосвітніх навчальних закладів № 21 від 9.01.2020р. Затвердення календарне
планування в початкових
класах. Методичні рекомендації до
проведення Першого уроку. Розподіл доручень між членами МО.
Завдання членам МО. Огляд новинок педагогічної літератури
та фахових видань . Коронавірус COVID – 19
|
Керівник МО Побережець О.В. Бордунова Н.Ф.
Заступник директора з ВР Чернецька Н.М.
Члени МО
Керівник МО, члени МО \Керівник МО
Члени
МО Керівник МО, Шелєпова Т.М. бібліотекар школи Ковалішина В.В. Медсестра школи |
Завдання членам методоб’єднання :
-
опрацювати інструктивно-методичні листи,
програми, підручники, зошити та посібники
для початкової школи;
-
проаналізувати
вимоги Державного стандарту, завдань навчальних
програм;
- дотримуватися методичних рекомендацій до проведення Першого уроку;
- поповнити свій робочий кабінет новими наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим матеріалом;
- працювати над ідеєю: «Кабінет - творча лабораторія вчителя!»;
- підготуватися до обміну досвідом «НУШ. Перші
сходинки разом з учнями 1-4 класів».
Засідання №2
Тема: Дистанційне навчання у початковій школі
Форма
проведення. Педагогічні
гостини
Мета.Розширити знання
педагогів щодо запровадження
НУШ(освітнє середовище, інтегроване навчання, осередки, LEGO);підвищити професійну компетентність учителів; сприяти розвитку творчої активності
педагогів,
виховувати інтерес до самовдосконалення.
Дата проведення жовтень 2021р.
№ з/п |
Зміст роботи |
Відповідальні |
1. |
Цифровий калейдоскоп. «Електронні освітні ресурси для Нової української школи» |
ПобережецьЛ.М. |
2. |
Методичний лекторій. «Форми та
методи подання освітнього матеріалу в умовах дистанційного навчання». |
Бордунова Н.Ф. |
3. |
Практичне заняття. «Інструменти для зворотнього зв’язку під час
дистанційного навчання». |
ПобережецьО.В. |
4. |
Виступ-доповідь. «Домашні завдання та уроки онлайн — нові цифрові інструменти для ефективного управління навчання |
Бабалич С.В. |
5. |
Розроблення пам’ятки. «Навчаю дистанційно!» |
члени м/о |
Завдання
членам методоб’єднання:
-Дистанційне
навчання. Опрацювати сервіси
дистанційного навчання для вчителів. ZOOM, Google Classroom
-Зробити розробки завдань, заходів для реалізації STEM підходів у початковій школі.
Засідання
№3
Тема. Освітнє середовище як чинник розвитку особистості здобувача освіти Форма проведення. Педагогічні гостини
Мета. Розширити знання
педагогів щодо запровадження
НУШ (освітнє середовище, інтегроване навчання, осередки, LEGO); підвищити професійну компетентність учителів; сприяти розвитку творчої активності
педагогів,
виховувати інтерес
до самовдосконалення.
Дата проведення: грудень 2021р.
№ з/п |
Зміст
роботи |
Відповідальні |
1.
2. 3. 4.
5.
|
Круглий стіл: «Нова Українська школа - нові стандарти освіти» Обмін досвідом «НУШ. Перші сходинки разом з учнями 1-4класів» Ранкові зустрічі. «Доброго ранку, ми вам раді». Особливості їх проведення. Методичні перегуки: «Обговорення матеріалів періодичної преси» Новини з тематики курсів, вебінарів |
Бордунова Н.Ф.
Баблич С.В. Побережець Л.М.
Шелєпова Т.М. Керівник МО, члени МО
|
-
підготувати виставку робіт молодших школярів
«Моя рожева мрія»;
-
працювати
над пошуками розвитку творчих здібностей,
умінь учнів у
процесі навчання ;
-
вчителям, що атестуються, підготуватися до проведення творчого
звіту;
-
вивчати
досвід роботи вчителів
школи по вихованню
підростаючого
покоління.
Засідання №4
Тема.Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи. Мовно-літературна освітня галузь.
Форма
проведення. Методичні посиденьки
Мета. Вивчати досвід щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти в
мовно-літературній освітній галузі; сприяти розвитку творчої
активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну
компетентність; удосконалювати
освітній процес у
початковій школі; організувати участь молодших школярів у творчих конкурсах, олімпіадах; виховувати
інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.
Дата проведення: березень
2022р.
№ з/п |
Зміст роботи |
Відповідальні |
1. 2. 3.
4.
5. 6. |
Практикум
«Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти» Планування навчальних видів діяльності для
досягнення очікуваних результатів у мовно-літературній освітній галузі
Карусель інновацій. Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних
результатів навчальної діяльності на уроках української мови і літературного
читання: - технологія ЧПКМ (читання і письмо для розвитку критичного
мислення). -групові методи роботи на уроках літературного читання та
мови.
Презентація конспектів інтегрованого навчального дня з використанням
інноваційних методів та прийомів роботи.
Експрес - огляд « Радимо
прочитати.» Огляд
новинок педагогічної літератури. |
Керівник МО
Учителі 1-4 класів
Керівник МО, члени МО
Члени МО
Гончар Т.С.
Шелєпова Т.М.
|
- взяти до уваги рекомендації «Як створити і
провести квест- урок»;
- спланувати тематику самоосвіти на 2022 рік;
- підготуватися до виступу на аукціоні методичних ідей «Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики»
- Вчителю 4 класу ретельно опрацювати «Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти».
-Підготовка учнів до ДПА.
Засідання №5
Тема. Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. Математична освітня галузь
Форма
проведення. Методичний аукціон
Мета. Обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітній процес інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики: кейс-технологія; «перевернуте навчання»; педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України; критичне мислення молодших школярів на уроках математики; математичні поняття і закономірності в проєктній діяльності. Сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати освітній процес у початковій школі; виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.
Дата проведення: травень 2022р.
№ з/п |
Зміст
роботи |
Відповідальні
|
1. 2.
3.
4.
5. |
Круглий стіл: «Нова Українська школа
в дії».
Міні-тренінг «Педагогіка
партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів»
Інтерактивні форми
організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики: - педагогічна технологія STEM як засіб
реформування освітньої системи України; |
Бордунова Н.Ф. Бабалич С.В.
Члени МО
Побережець Л.М.
Члени МО
|
Завдання членам
методоб’єднання:
- ознайомитися з
добіркою матеріалів, які допоможуть
запровадити
принципи STEM-освіти в освітньому
процесі;
- взяти до уваги статтю
«Чому LEGO у школі - це круто»;
- підготувати звіт «Мої досягнення та творчі напрацювання»;
- підготувати ідеї до перспективного плану роботи МО на наступний рік.
Перша заповідь учителя – любити!
Це, перш за все, життя,
Бо в ньому жити:
Посіяти, плекати і радіти;
І знати, що добро росте,
Що вклав ти частку серця
В це створіння
І мудрість й душу,
Тільки май терпіння,
Бо довго проростає те зерно,
Воно ж бо вічне,
В терніях воно.
А друга заповідь учителя – любити!
З натхненням діяти, творити,
Шукати і знаходить сходи,
І підійматись до зірок,
А кожним кроком є урок.
Ще й третя заповідь учителя – любити!
З своєю совістю дружити,
Щоб час пройшов
Й лови себе на слові:
Дорога вчителя вся виткана з любов ю.
Учителі початкових
класів
Шкільне
методичне об'єднання вчителів початкових класів
працювало над проблемою:
"Підвищення ефективності уроку шляхом використання активних,
пасивних та інтерактивних методів навчання"
Початкова ланка освіти фундамент шкільного навчання, адже саме тут закладається основа для формування особистості майбутнього громадянина. Вона має забезпечити подальше становлення і різнобічний розвиток особистості дитини; цілеспрямовано виявляти й розвивати її здібності в різних видах діяльності; створити умови для повноцінного засвоєння базового рівня освіти й уміння вчитися.
№
|
Зміст
|
Відповідальні
|
1
|
Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових
класів за 2016 – 2017 навчальний рік.
|
Бордунова Н.Ф.
Голова МО
|
2
|
Опрацювання інструктивно –
методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо організації
навчально – виховного процесу, ведення класної документації:
Про недопущення перевантаження
учнів надмірним обсягом домашніх завдань.
Нова концепція початкової
освіти як флагман планового реформування освіти в 2018 році.
наказ МОН від 19.08.2016 №1009,
лист МОН України від
13.07.2017,
наказ МОН від 09.08.17.
1/9 - 436
|
Бордунова Н.Ф.
ГоловаМО
|
3
|
Методичні рекомендації до
проведення першого уроку за орієнтовною темою «Україна на
карті - Європи»
|
Бордунова Н.Ф.
Члени МО
|
4
|
Корекція календарних планів учителів, затвердження
календарного планування.
|
Члени МО
Бордунова Н.Ф.
|
5
|
Аналіз навчальних програм, підручників для
початкової школи.
|
Члени МО
|
6
|
Затвердження плану роботи методичного об'єднання на
2017-2018 навчальний рік.
|
Члени МО
|
7
|
Огляд новин науково-методичної літератури.
|
Члени МО
Шелєпова Т.М.
бібліотекар школи
|
8
|
Інформація про вимоги до ведення класних журналів,
учнівських зошитів та щоденників.
|
Бордунова Н.Ф.
|
9
|
Складання графіків відкритих
уроків і виховних заходів учителів.
|
Члени МО
|
Безпека
життєдіяльності під час навчально–виховного процесу.
|
Члени МО
|
№
|
Зміст
|
Відповідальні
|
1
|
Круглий
стіл "Інтерактивне навчання в системі нових освітніх технологій".
|
Побережець Л.М. Члени МО
|
2
|
Огляд
новин методичної літератури, що порушують розглянуті проблеми.
|
Члени МО
|
3
|
Результати
проведеної діагностики готовності учнів
першого класу до
шкільного життя. Адаптація учнів.
|
ПобережецьО.В.
Гончар Т.С.
|
4
|
Інформація
шкільного бібліотекаря про надходження методичної та художньої літератури
|
Шелєпова Т.М.
бібліотекар школи
|
5
|
Участь
у Міжнародному конкурсі з української мови ім. П.Яцика
|
Бабалич С.В.
Бордунова Н.Ф.
|
6
|
Обговорення плану проведення
«Тиждень початкових класів»
|
Члени МО
|
№
|
Тема
|
Відповідальні
|
1
|
Студія
"Педагогічні відкриття". Звіти вчителів про самоосвітню діяльність.
|
Члени МО
|
2
|
Аналіз контрольних робіт за І семестр.
|
Члени МО
|
3
|
Обмін
досвідом, думками. Відвідування та обговорення відкритих уроків та виховних
заходів вчителів.
|
Члени МО
|
4
|
Як
уникнути труднощів у навчанні молодших школярів. Поради колег.
|
Члени МО
|
5
|
Підсумки
проведення шкільних та позашкільних масових заходів.
|
Члени МО
|
6
|
Знайомство
з новинками методичної літератури.
|
Члени МО
Шелєпова Т.М.
бібліотекар школи
|
7
|
На
допомогу вчителю. Особливості виховання гіперактивних
дітей молодшого віку. Створення стану емоційно-психологічного контролю. Тренінг
для вчителів.
|
Гончар Т.С.
Психолог школи |
БЕРЕЗЕНЬ
№
|
Тема
|
Відповідальні
|
1
|
Цікаві види робіт та вправ на
уроках природознавства.
|
Бабалич С.В.
|
2
|
Проектна діяльність на уроках природознавства.
|
Члени МО
|
3
|
Виступ. "Розвиток творчої особистості учня та
вчителя засобами комп'ютерних технологій".
|
Гончар Т.М.
психолог
|
4
|
«Розвиток
розумових та пізнавальних здібностей на уроках через використання різновидів
наочності, використання ТЗН».
|
Побережець Л.М.
|
5
|
Стан ведення
учнівських зошитів.
|
Бордунова Н.Ф.
|
6
|
Робота з батьками з питань ДПА.
|
Бордунова Н.Ф.
|
ТРАВЕНЬ
ТЕМА: Підсумки роботи МО за ІІ семестр і за 2017-2018 н.р. Напрямки роботи на наступний навчальний рік".
№
|
Тема
|
Відповідальні
|
1
|
«Підведення підсумків роботи методичного
об’єднання вчителів початкових класів за 2017 – 2018 навчальний рік.
|
Члени МО
Бордунова Н.Ф. |
2
|
Аналіз результатів державної підсумкової атестації
учнів 4 класу
|
Бордунова Н.Ф.
|
3
|
Про організацію і проведення
навчальних екскурсій.
|
Члени МО
|
4
|
Оздоровлення учнів під час
відпочинку в пришкільному таборі, літніх канікул.
|
Члени МО
|
5
|
Аналіз роботи МО за минулий навчальний рік. Успіхи
та невдачі. Способи подолання невдач.
|
Члени МО
|
6
|
Панорама методичних перспектив. Обговорення
пропозицій щодо планування роботи МО на наступний навчальний рік.
|
Члени МО
|
7
|
Переведення учнів до наступних класів згідно рішень
шкільної педради.
|
Члени МО
|
Робота між засіданнями