НУШ: ВИХОВНА РОБОТА

 9 березня
Щовесни, коли тануть сніги,

І на рясті просяє веселка.

Повні сил і живої снаги.

Ми вшановуємо пам'ять Шевченка

25 лютого  
    25 лютого 2021 року виповнюється 150 років від дня народження відомої української поетеси Лесі Українки

06 листопада   

   Протягом тижня з 02.11.2020 по 06.11.2020 року в школі проходить тиждень пожежної безпеки. 

 Виховна година на тему:«Вогонь стає ворогом».

Мета:поглибити поінформованість та знання учнів про пожежну безпеку, навичок обережного поводження з вогнем, правильної поведінки під час пожежі, виховання у дітей розуміння важких наслідків з причин порушення Правил пожежної безпеки. 

10 вересня  
Тема.  Виховна година «Світлофор мигає,нас в дорогу закликає»
Мета: поглибити знання учнів про правила безпеки дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів; зниження рівня дитячого дорожньо-транспортного травматизму, збагачувати словниковий запас учнів з даної теми,  сприяти розвитку мислення, мовлення, пам'яті, навичок поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, правила ввічливості.
Обладнання: ноутбук, проектор,картки зі знаками дорожнього руху сигнальні картки, розмальовки, медальки, відео «Правила дорожнього руху для дітей»
                          Хід виховної години
І. Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми і мети виховної години.
Учитель. Діти, щоб зберегти своє здоров’я та життя, ми повинні обов’язково виконувати  установлені правила дорожнього руху.  Дорожні знаки допомагають регулювати рух на дорогах. Вони інформують водія про особливості дороги, вказують напрямки руху, попереджають про небезпеку.
1.  Діти розглядають малюнки дорожніх знаків та дають пояснення, що вони означають.( Діти розглядають дорожні знаки)
2.Відгадування загадок
- Кінь залізний, гумою підкований.(Автомобіль).
- Яка тварина втекла із зоопарку, щоб лежати серед дороги?(Зебра)
- Які острівці розташовані не на воді, а на суходолі?(Острівці безпеки)
- Мій рогатий кінь двоногий
Добре знає всі дороги.
Як захочу – він стоїть,
А скажу – то побіжить.(Велосипед)
3.Вікторина «Чи знаєш ти правила дорожнього руху?»
1. Які сигнали світлофора?
2. Що означають сигнали світлофора?
3. Як переходити дорогу, де немає світлофора?
4. Що таке «зебра»?
5. Що таке проїжджа частина дороги?
6. Що таке тротуар?
7. З якого боку тротуару мають ходити пішоходи?
8. Які машини спеціального призначення можуть проїжджати на зелене світло?
9. Як потрібно обходити автобус, трамвай, тролейбус?
   10.Для чого існують правила дорожнього руху?
11.Чому не можна відволікати водія під час руху автомобіля?
12.Навіщо потрібні дорожні знаки?
13.Де встановлюють знак, на якому намальовані діти?
Учитель: Молодці дітки! Я бачу, що дуже добре знаєте правила дорожнього руху та вмієте ними користуватись. Обов’язково, під час переходу треба звертати увагу на знаки, які розташовані на вулиці. Від вашої уваги, залежить ваше життя.
5.Наш друг – Світлофор!
Вчитель:
- Я буду вам читати загадки, а ви повинні їх відгадати. Поїхали!
- На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
- В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід –
Це безпечний … (Перехід)
6.Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним – стоїмо. (Світлофор)
- Отже, у перекладі на нашу мову слово «Світлофор» означає –той, що несе світло.
- Хто мені підкаже, які кольори має світлофор? (відповіді учнів)
- Вірно. Це – червоний, жовтий та зелений.
- А що вони означають?
Червоний – це тривога. Перехід заборонений.
Жовтий – це увага. Потрібно приготуватися до руху.
Зелений – це спокій. Дозволено рухатися.
Молодці! Запам’ятали добре.
7.Гра «Увага!»
(У дітей на партах лежать вієрочки: червоного, жовтого та зеленого кольору. На команду вчителя «Стій», «Приготувалися», «Вперед», діти повинні показати відповідно кольору.)
Дуже добре! Під час гри, я побачила,що всі дітки добре знають сигнали світлофора, та вміють ними користуватися
8.Перегляд відео «Правила дорожнього руху для дітей»
9. Діти розмальовують малюнки про ПВР.
ІІІ.Підсумок виховної години.
Вчитель:
- Підіб’ємо підсумок усього сказаного за сьогодні.
«Вікторина»
1. Яку назву має палиця, за допомогою якою регулюється рух? (жезл)
2. На який знак світлофора забороняється переходити дорогу? (червоний)
3. Що таке тротуар? (елемент дороги, призначений для руху пішоходів)
4. Для чого потрібен світлофор? (для регулювання руху транспорту і пішоходів)
5. Що таке перехрестя? (місце перехрещення доріг на одному рівні)
Вчитель: Для того щоб зберегти життя та уникнути неприємних ситуацій на дорозі, треба знати правила дорожнього руху.
 ( Вручення медальків знавцям ПВР)
 01 вересня  2020 рік

Перший урок

Тема: Ми – українці 

Мета: поглибити знання учнів про нашу державуУкраїну, формувати національну свідомість школярів;розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного; шанобливе ставлення до державних  та народних символів держави.

6 березня 
    Мої  малюки вітали мене зі святом весни - 8 Березня
27 лютого  
       Ми святкували Масляну. Було весело.
 14 лютого
  Хоч ми ще маленькі, але також святкували день св.Валентина
23 грудня  
     В учнів 2 класу відбувся новорічний ранок, де батьки були аніматорами. З дітками водили хороводи, грали в ігри, співали пісень, а потім подарунки роздали Дід Мороз і Снігуронька.
Діткам було весело.
19 грудня   
З Днем Святого Миколаю
Від душі я вас вітаю,
Миру, радості, достатку
Всій родині побажаю.
Принесе хай Миколайчик
Торбу вам велику щастя,
І прожене хай із дому
Всі проблеми та напасті.
13 грудня
У п'ятницю, 13 грудня, православні християни відзначають День пам'яті апостола Андрія Первозванного. Це не тільки церковне свято, в народі він називається Калита.Ми у класі  також святкували  День св.Андрія.
14листопада 
Відбувся осінній ярмарок  Вироби дітей з природного матеріалу
5 листопада 
Тема: Вогонь – друг чи ворог?
Мета: поглибити і закріпити дитячі уявлення про користь і шкоду від вогню, небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі та правила поведінки при пожежі; розвивати в дітей розуміння того, що гра з сірниками призводить до біди, формувати навички правильного, бережного користування вогнем та усвідомлених дій під час виникнення пожежі, ознайомити з нелегкою, героїчною працею пожежників.
Обладнання: малюнки розмальовки, проектор, ноутбук, мультфільми 
« Мудрі казки тітоньки Сови «Пожежа», «Приборкувач вогню», загадки,
сигнальні долоньки.
                               Хід бесіди
І. Організційний момент
ІІ.Оголошення теми бесіди.
Учитель:  Увага! Розпочинає роботу школа надзвичайних ситуацій.
Загадки
 1.Вогню малі брати                                      2.     Хвостом воду бере,
І мають щедру душу.                      Хвостом випускає
    Хоч з дерева вони                Як вогонь розбушувався
    Вогонь дають завжди.        Його поливає.
                         (Сірники)             ( Пожежна машина)
                                                                   
3. Шипить, злиться,
    Води боїться.
                       (Вогонь)
Учитель:  
- Як ви думаєте, про що сьогодні  піде розмова в нас на уроці надзвичайних ситуацій?  (Про пожежу)
 -   Що з являється під час пожежі? ( Вогонь, дим)
 Вогонь давній супутник людини. Від тоді, як за легендою, Прометей порушив заборону Зевса і невелику іскру божественного вогнища сховав у порожній очеретині і приніс людям на землю, вогонь став надійним помічником і товаришем для людей .
( Запалюється свічка)
На вогонь можна дивитися без кінця. Якщо на нього довго дивитися, то можна щось розгледіти. 
( Діти дивляться на вогонь і      розповідають, що вони побачили.)
   - Як ви думаєте, діти, вогонь допомагає людині?
   -Давайте піднесемо руку до свічки, що ви відчуваєте? (тепло)
 Але давайте подивимось, що може статися, якщо дуже близько підійти до вогню.
( Дослід: показати дітям, що є невидиме полум я і воно теж небезпечне. Піднести папір на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись видимої частини полум я.  Через кілька секунд лист задимиться, з явиться коричнева пляма, а потім полум я. ) 
Не можна близько підходити до вогню, можна обпектися.Не можна близько підносити до вогню предмети, вони можуть загорітися і нанести шкоду людині або стати причиною пожежі. Завжди пам ятайте про це , малята.
 1 конкурс « Від чого буває пожежа?»
(Команди по черзі дають відповідь на запитання «так» чи «ні»)          
- Чи буває вогонь від гри з сірниками?
-  Чи може загорітися телевізор?
-  Чи буває пожежа від того, що сердиться мама?
- Чи виникне пожежа, якщо сушити білизну над плитою?                                                
- Чи буде пожежа від користування несправними  електроприладами?                        
- Чи загориться стілець під учнем, що крутиться?
2 конкурс « Чи знаєте ви?»
 - Як можна загасити маленький вогонь?
 - Чому всі предмети на пожежному щитку червоного кольору?
 - Чому не можна ховатися у кімнаті під час пожежі?
 - Що потрібно робити, якщо вода з чайника загасила газ?
 - Чи можна тушити бензин, який горить, водою?
           -  Чому полум я гасне, якщо його накрити важкою тканиною? 
           - Чи можна відчиняти вікна під час виникнення пожежі?
           - Чому не можна гасити водою телевізор?
      - Чому не можна вмикати електроприлади чи запалювати вогонь,  якщо в    приміщенні відчувається запах газу?
          - Як можна захиститися від диму під час евакуації з приміщення?
Перегляд мультфільмів від мудрої Сови
4 конкурс « Збери пожежний щит »
(Діти відгадують загадки, а відгадку-малюнок чіпляють на дошку
Загадки :
1.    Хвіст дерев яний, залізний рот,
Скрізь вистачає мені турбот.             
                                    ( Сокира 

2.    Два вушка, ще й дужка.
Порожнє бринить,
 а повне – мовчить.           (Відро)

3.    Я вмію все робити –
Копати, прикидати.
Невже ви не впізнали
Звичайної …                   ( Лопати)

4.    Маю довгу шию, маю два носи,
Все з вогню дістану, тільки попроси.            (Багор)

5.    Я всюди рвуся на пролом,
А називаюсь просто…   (Лом)

6.    Коли вогнище палає,
Він гасить його допомагає.
Із піщинок наш дружок,
Здогадались? Це ….              (Пісок)

7.    Буває хмаркою вона, сніжинкою буває.
Бува, як скло, крихка й тверда,
Та більше рідкою буває.                     
                     Найважливіша в пожежного зброя
                    З нею завжди іде він до бою.                     
                                               (Вода) 
                    8.     Він завжди на гвіздочку,
Має червону сорочку.
І вогонь блокує вміло
В білій і пухнастій піні.                
                                      ( Вогнегасник)
Учитель:
-А якщо все-таки трапилась біда. Що робити?
Правило 1. Не ховатись у куток, а вогонь гасити.
Правило 2. Поки він іще малий ти на нього воду лий
Правило 3. Сип пісок, топчи, накрий, щоб не міг палити.
Правило 4. Із вогнем вступай у бій, подолать його зумій.
Правило 5. А якщо вогонь не згас і багато диму – вибігай з кімнати враз з дітками малими.
Правило 6. Всіх хто є у домі клич на допомогу.
Що треба робити коли впевнились, що трапилась пожежа?
Учень: Швидко набирати 101 і правильно називати своє прізвище, вулицю, номер будинку і квартири.
Учитель: Не можна даремно викликати пожежників, можливо в цей момент їх чекатимуть в іншому місці, там де вони справді дуже потрібні.
-       А хто з наших хлопчиків мріє стати пожежником?
Робота в групах.
Що ви зробите:
-       У квартирі чути запах газу. Потрібно … (припинити подачу газу, перекривши кран. Провітрити приміщення. Піти до сусідів і повідомити з їхнього телефону батьків про дану ситуацію)
-       Твоє помешкання раптово почало наповнюватися чадним димом. Потрібно … (з’ясувати причину появи диму, і якщо можливо, погасити пожежу. Провітрити приміщення, повідомити сусідів чи батьків.)
-       Повертаючись зі школи, ти бачиш, що з вікон твоєї оселі йде густий, чорний дим. Потрібно … (Викликати службу пожежної охорони. Покликати на допомогу людей.)
-       Знаходячись удома, ти відчув запах диму, який іде від вхідних дверей. Визирнувши на площадку сходів, ти побачив, що із сусідньої квартири суне дим. Ти знаєш , що сусідів немає вдома. Якими будуть твої дії?
-       Як правильно надати першу допомогу при легкому опіку? Вибери правильну пораду.
-       Змочити шматочок вати розчином перекису  водню й прикласти до ушкодженого місця.
-       Охолодити обпалене місце під струменем води
-       Змастити вражене місце кремом або маззю
Учитель:
     -Діти, ви переконались, що з вогнем необхідно поводитись обережно, дотримуватись правил протипожежної безпеки. І тоді ніколи не доведеться дзвонити101.
Пам’ятка для дітей:
-       Не грайся з сірниками.
-       Не розпалюй вогнищ без дорослих.
-       Не носи запалені палки.
-       Не пускай підпалених паперових літачків.
-       Нічого не підпалюй.
-       Не запалюй збільшувальними скельцями папір, ганчір’я, суху траву.
-       Не запалюй свічку самостійно, без дорослих.
-       Не бався запальничкою.
-       Пам’ятай номер служби безпеки – 101.
-       102 – міліція
-       103 – швидка допомога
Ці номери повинні бути написані великими цифрами і висіти над домашнім телефоном, щоб у разі потреби не розгубитися, а правильно набрати потрібний номер. Цим ви врятуєте своє життя і майно.
ІІІ. Підсумок бесіди
Учитель:  Діти, різні випадки можуть трапитися в житті людини: і пожежа і хвороба, і зустріч з грабіжником. І зараз ми перевіримо, чи знаєте ви до яких служб треба звертатися у таких випадках.
                              1.   Якщо пахне газ в квартирі,
                                                  Ти дзвони…  104.
                                          
                                     2. Якщо з явивсь вогонь і дим –
                                           То дзвони …. 101.

                                     3.   В хату вдерся злодій, біда!
                                           Треба набирати … 102.

                                      4.   Якщо потрібні лікарі –
                                           Швидше викликай…103.
А зараз я хочу перевірити, що ж ви запам’ятали з наших уроків. У кожного з вас у руках  є сигналики (у вигляді долоньок) червоного і зеленого кольорів. Я буду читати вам речення і коли твердження буде правильним, ви піднімаєте зелену долоньку, а коли я говорю щось неправильно, ви піднімаєте долоньку червоного кольору.
1. Вогонь допомагає людям готувати їжу і грітися. (так)
2. Первісні люди видобували вогонь тертям двох паличок або двох камінців. (так)
3. Прометей подарував людям воду. (ні)
4. Вогонь можна загасити піском. (так)
5. Під час пожежі у квартирі потрібно відчиняти настіж вікна. (ні)
6. Під час пожежі потрібно телефонувати за номером 122 (ні)
7. Не можна гратися сірниками та запальничками (так)
8. Виходячи з квартири потрібно вимикати всі електроприлади. (так)
9. Щоб стати пожежним потрібно вміти багато спати, багато їсти шоколадок та цукерок. (ні)
10.   Під час пожежі потрібно телефонувати за номером 101.
Розглядаємо з дітьми стенд « Острівці безпеки» у класі.
Робота в парах.Розфарбовуємо малюнки про пожежу.
26вересня 
  Сьогодні в класі ми святкували День народження Смайлика. Проводили різні ігри, руханку. Дітям було весело. 
13вересня  
День фізичної культури і спорту в Україні
09 вересня
З 03.09.-13.09.2019р.Тиждень знань БЖД «Правила  дорожнього руху знай  - життя та здоров’я зберігай!!»
Тема виховної години"Другокласнику, стривай!
Правила мої вивчай! Їх  повторюй ти щодня - знати маєш, як ім я"
28 травня
Свято «Прощавай, Букварику, наш найперший друже»
 Учитель:                                                                               Шановні батьки, гості, дорогі діти! Швидко лине час, ніби нещодавно наші першокласники переступили поріг школи.  Школа гостинно відчинила їм двері у світ знань. Вони познайомилися з першою літерою, з першим словом, з першою книжкою – Букварем. І сьогодні в нашу класну родину знову завітало свято. Це традиційне свято прощання з буквариком. Для наших першокласників це перемога і перша сходинка в шкільному житті. Це зовсім трішки і 1-ий клас стане тільки спогадом, яскравим спогадом, який назавжди залишить слід у їхніх маленьких, щирих відкритих серцях. Але за цей час діти багато чого навчилися, подолали багато труднощів. І ще одним таким яскравим вогником стане наше сьогоднішнє свято. Тож запрошуємо вас побувати на балу у королівстві Букваря, де ви помандруєте чарівним світом країни знань.  Підготуйте свої долоньки, адже ваші оплески будуть найкращою підтримкою для наших артистів.
Сьогодні надзвичайне свято -
Таке в житті буває  раз:
З Буквариком зібравсь прощатись
Веселий, дружний перший  клас!
(Звучить музика і заходять першокласники.)
1.  Любі гості! Мами й тата!
      В нас - Букварикове свято. 
      Добре, що прийшли до нас, 
      В наш веселий перший клас.
2. В небі сонечко сіяє,
Заглядає в перший клас.
 І воно , напевне, знає,
 Що сьогодні свято в нас.
3.  Буде в нас сьогодні свято,
    Першокласників зберем.
    Хай приходять всі малята, 
   Попрощатись з Букварем!            
4. Не забудь ніколи , як тебе за руку
У вересні в школу мама привела.
Вчителька нас стріла і у світ науки
 З трепетом у серці ніжно повела.
5. У житті найкращий – перший клас,
Через те, що все тут – в перший раз.
В перший раз – підручник,
Зошит – в перший раз.
Вперше тут для нас лунав дзвінок,
Вперше він покликав на урок.
 Пісня ( на вибір учителя)
6.Тепер ми учні, перший клас,
 Нове життя тепер у нас.
 Прийшов урок на зміну грі,
 Тепер ми учні, школярі.
7. І від дзвінка і до дзвінка
Робота наша нелегка: 
Рахуй, пиши, а ще й читай, 
Учителю відповідай!
Та все це не лякає нас,
Бо ми старанний перший клас.
8.Як перше вересня дзвіночком 
Зізвало лунко в школу нас,
Відтоді ми звемося гордо:
У нашій школі — перший клас!  
9. Відтоді міцно подружились 
    Ми із Буквариком малим,
    По ньому ми читати вчились, 
     По світу мандрували з ним.
10.   У ньому, на сторінці кожній ,
         Веселі букви стали в ряд. 
         Вони, узявшись за руки, 
         Утворюють спочатку склад. 
11.   А ми читаєм їх і пишем, 
          Бо ми вже діти не малі,
         А справжні, грамотні, писемні, 
         Розумні, славні школярі.
  12.   І ми пишаємось, звичайно,
           І гордо носимо це звання.
           І всім сьогодні кажем чесно:
          В нас від Букварика знання.
  13.   Ми знаємо тепер багато, 
           Букварик нас навчив читати,
           Коли б ми з ним не подружились, 
           То ми б всього могли й не знать.
   14.   Тож нам з Буквариком прощатись
           Настав таки прощальний час. 
           Чому ж улюбленої книги
           Нема ще й досі серед нас.         
(Звучить музика, заходить Букварик)
15.Буквар :(заходить)
 А ось і я прийшов до вас,
 Це ж 1, здається, клас?
 Я той, хто вас навчив читати 
Мене впізнали ви, малята?
16.Ведуча: 
 Заходь, Букварику, до нас,
 Тебе чекає перший клас!
17.Букварик :Привіт!
18.Ведуча:
В нім кожна літера жива,
А з них складаються слова!
19.Букварик: 
Багато вам щасливих літ!
( Вбігає  Лисичка )
20.Лисичка:
 Ой, заждіть, заждіть, заждіть,
 Кликати не спішіть!
 Ці малята не читають,
 Нічогісінько не знають, 
 Краще я їх заберу
 І до лісу віднесу. 
 Буду вчить зайців , білчаток, 
 І маленьких ведмежаток.
 Вовк директором в нас буде. 
 Вовче хай життя забуде.
21.Ведуча:
Ти, Лисичко , не права,
Візьми назад свої слова. 
У нас малята молодці. 
Назвати можна їх Знавці. 
Бо вміють вже вони читати,
 І рахувати, і писати,
 І вірші можуть розказати
 І пісню дружно заспівати,
 І навіть танець станцювати.
22.Лисичка:
В сказане не дуже вірю. 
Все це зараз перевірю.
Танок  « Зірочки»                                          
23.Буквар:
Сором, лисонько, тобі,
Сама не хочеш букви вчити,
Як тобі на світі жити?
24.Лисичка:
Ой, пробачте, відтепер
Подружусь я з 1класом.
На світі дурню важко жити,
Тож, малята, треба вчитись!
Щоб люди всі вас шанували
І за дурня не сприймали.
25.Ведуча:
 Свою помилку ти вже зрозуміла
 І вірний висновок зробить зуміла:
 Що вчення - світ, а невчення-то пітьма
 І  все це не прості слова. 
 Ви теж  їх , діти , пам’ятайте,
 Міцні знання у школі здобувайте! 
 Щоб настрій Лисоньці  підняти, 
 Час «веселу перерву» влаштувати!
-Згоден, Букварику?
  26.Буквар:
- Так! Мені діти доповіли,
  Що кумедні випадки у них були!
27.гуморески     Сердюченко Р.
1.
Хлопчик. Тату, сьогодні після обіду ти повинен піти на маленькі батьківські збори.
Тато. Що це за маленькі батьківські збори?
Хлопчик. Так на них будуть тільки ти і наша вчителька.
2.
Хлопчик. Мамо, яку сорочку ти мені даси сьогодні в школу?
Мама. З короткими рукавами. А що?
Xлопчик. Та щоб я знав, доки руки мити.
3.
Мама. Як це так, доню! Я ж просила тебе, коли йшла на роботу, щоб ти підмела в кімнаті. А ти цілий день прогуляла і забула про моє прохання.
Дівчинка. Чого це я забула? Я весь час тільки і думала, чи будеш ти мене сварити, що я не підмела.
28.Ведуча:
 Я думаю, малята довели вже вміння,
 Й підручники чекають з нетерпінням.
29.Лисичка:
Ой,ні, забули запитати,
Чи хоче Лисичка згоду дати.
30.Буквар:
О, то, пробач і згоду дай,
Часу ти в нас не забирай!
31.Лисичка:
Ні, згоду свою не хочу дать,
 Загадки хочу загадать. 
Загадки вибрала складні
 І відгадать не зможуть, ні.
Загадки
1.Сіла мишка у куточок,
 З'їла бублика шматочок, 
І тоді від бубличка залишилась буквочка...(С)
2.Назвіть на букву 3 слівце. 
Підказую: є в роті це...( Зуби )
З.Не має ніг, але іде. 
Природне явище на Д? (Дощ )
4.Вона далеко не втече, 
Тварина ця на букву Ч...( Черепаха )
32.Лисичка:
Складні загадки відгадали, 
Цим мене ви здивували. 
Я ж вибачення хочу попросити 
І буду з вами в дружбі жити.
33.Ведуча:
- Залишайся, лисичко, з нами на святі.
34.Лисичка:
- Дякую, але мені пора.
Школа чекає мене лісова.
До побачення, діти!
Діти:
- До побачення!
35.Буквар:
Хороші сказані слова,
Тепер, я думаю, пора...
36.Учень:
Ми не любимо гуляти,
Ми любимо працювати:
Рахувати і писати
І книжки читати.
37.Буквар:
Я пишаюсь вами, 
Ви справжні школярі –
Маленькі громадяни Вкраїнської землі.
38.Ведуча:
Вміють наші діти 
Рідний край любити,
Школу і родину,
Вільну Україну.
39.Учениця: 
Українка я маленька,
Українці-батько й ненька,
На Вкраїні вся родина,
Всім нам мати-Україна.
(Заходять підручники)
40.Буквар:
-Нарешті дочекалися.
-А тепер вам, діти, ось із ким дружити.
Читанко добра,
Прийми естафету,
Веди школярів по дорогах планети.
41.Читанка:
З вами познайомлюсь я охоче, 
Кожен з вас читати мене схоче. 
В мене є казки на різні теми, 
Є байки, вірші, статті, легенди. 
Стану другом кожному із вас, 
Читанку полюбить другий клас. 
42.Українська мова:
Вчилися ви на письмі писати, 
Тепер мову будете вивчати, 
У моїй державі правил море, 
Хто не вчить їх, в того сум і горе. 
Вчіться мови рідної , малята, 
Я ж вам буду в цьому помагати. 
43.Математика:
Знайомі з математикою, друзі?
Я за вас радію нині дуже. 
Адже в мене завдань, задач багато, 
Щоб розв’язати, треба вміти читати. 
Під силу вам тепер мої завдання, 
Лиш прикладіть до математики старання.
44.Я досліджую світ:
Я поведу вас у дорогу,
В ліси, степи, гаї, поля.
Щоб знали ви, чим є багата
І щедра матінка-Земля.
Усі підручники разом говорять слова
Тож, поки що усі бувайте,
І, любі, нас не забувайте.
До вас завітаємо знову
В навчальному році новому.
45.Букварик (звертається до дітей):
Вони друзі ваші нові, 
 Різнобарвні, кольорові. 
 Їх шануйте і вивчайте, 
 А мене не забувайте. 
-Проходьте до нас на свято.
46.Буквар:
- Хто ж це до нас завітав?
47.Королева Знань:
3авітала до вас я на свято,
Щоб усіх діток привітати. 
Букв спочатку ви не знали,
 Мами вам казки читали,
А з Буквариком здружились -
І самі читати навчились!
От і настав прощання
 З Буквариком час.
 Учися добре , перший клас!
 А на згадку вам про свято
 Хочемо з Буквариком 
 Вам пісеньку подарувати. 
   Пісня ( на вибір вчителя)
48.Королева Знань:
-Нам з тобою , Букварику, так весело, але сьогодні ми повинні попрощатися з тобою.  Діти хочуть сказати тобі на прощання кілька слів.
49
 Любий, Букварику! Перша  книжко!
 Хочеться, навіть, плакати трішки.
 Разом з тобою ми підростали, 
Слово найперше тут прочитали.
50
Книжечку першу беру я в руки. 
Перший мій друже, перша наука!
51
 Я сторіночку останню 
В букварі перегорну. 
Свого друга на прощання 
Я до серця пригорну.
52
 Букви всі, від А до Я
 Дуже добре знаю я. 
Далі я навчатись буду, 
А Букварик не забуду!
53
Беру Буквар в останній раз, 
Несу його в просторий клас,
 Із вдячним серцем Букварю 
"Спасибі, друже!"- говорю.
54.
Ти перша книжечка моя, 
Тепер читати вмію я. 
Багато в світі є книжок, 
А ти - найперший мій дружок!
55.Буквар:
 В серці кожного з вас залишаюся я, 
Та прощатися все ж пора. 
А на згадку вам про свято, 
Хочу книжечки подарувати.
Учись старанно, залюбки, 
Читати полюби книжки, 
 Бо книжка так багато вміє: 
 Вона печаль твою розвіє, 
 В чарівний світ казок умчить,
 І думати тебе навчить,
 І мріяти , і співчувати,
 І стільки зможе розказати!
 Рости, як навесні трава,
 І пам’ятай мої слова.
Всі: 
Прощавай, Букварику, наш найперший друже! 
Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!

(Букварик разом з Королевою Знань виходять). 
56.
Ми майже закінчили перший клас
І старше життя вже чекає на нас,
Але ми сьогодні в це радісне свято
Велике « спасибі» повинні сказати.
57.
Всім батькам низький уклін
За терпіння ваші,
Вдруге стали школярами 
Ви із першим класом.
58.
За те, що раненько вставали, 
За те, що до школи водили, 
За те, що втоми ніколи не знали 
Палке вам велике СПАСИБІ! 
59.
І бабусям й дідусям
Шлемо ми вітання
За казки, за поучання
Наші щирі побажання.
60.
Ми вдячні всім, бо кожен з вас 
Робив наш день щасливим.
І прибирав, і мив, й варив,
Співати, танцювати вчив,
І навіть інколи болючі нам 
Укольчики робив!
61.
Спасибі  всім, хто був поруч із нами,
За ласку, увагу, турботу й тепло.
Учитель.
 Я дякую на добрім слові 
І подарую вам дипломи. 
Хай будуть згадкою вони
Про перші нерішучі кроки,
Проте, як в школу ви прийшли
У світ барвистий і широкий.(Вручає грамоти)
Минуло 9 місяців від того дня, як ви вперше прийшли до школи. Більшість з вас не вміли читати, проте зараз ви усі читаєте. Своїх умінням ви завдячуєте буквареві. Це книга, із якої всі починають навчання. Це перша сходинка у великий світ знань. А попереду на вас чекає багато таких сходинок. Нехай книжки для вас будуть добрими друзями і порадниками у вашому повсякденному житті. Гарних вам успіхів у навчанні!
Вам, шановні батьки, я подякувати  хочу
За ваші старання й недоспані ночі.
А втім, позаду тільки перший крок,
Попереду ще ж 11 довгих років,
Отож, учіться старанно, батьки,
І не лінуйтесь кожен день робить уроки.
Я бажаю вам, дорогі батьки, бачити своїх дітей завжди здоровими і щасливими!
62.
Вже закінчилося свято,
І прощатися пора…
Ми бажаємо всім класом
Миру, щастя і добра!

17 квітня
   Під час проведення районного семінару вчителів початкових класів, учнями 1 класу був проведений виховний захід на тему "Великдень запрошує нас на гостини"
7грудня
Тема: 100 днів навчання у школі  (Родинне свято)
Мета: вчити учнів правильно декламувати вірші, співати пісні, танцювати; розвивати в учнів пам'ять, увагу, мову, мислення та старанність; виховувати повагу один до одного, до школи, вчителів, батьків.виховувати почуття гордості за статус школяра, любов і повагу до вчителя; розвивати інтерес і повагу до знань, вчити самостійно і творчо їх здобувати; формувати пізнавальні здібності першокласників.
Святково прибраний клас  повітряними кульками, гірляндами. На дошці великими буквами плакат із написом «100 днів у школі». Біля дошки стоять вишикувані і святково одягнуті діти. Батьки і гості сидять навпроти учнів класу. У класі організована виставка кращих дитячих робіт, виготовлених під час уроків трудового навчання, виставка малюнків, намальованих на уроках образотворчого мистецтва.
Учитель.Шановні учні, дорогі гості, батьки. Сьогодні у нас незвичайне свято. Ми зібралися із вами для того, щоб відсвяткувати разом із нашими учнями маленький ювілей – 100 днів навчання у стінах нашої рідної школи. Непомітно і швидко минає час. Наші діти подорослішали, підросли, стали самостійнішими. А все це тому, що на них покладена велика відповідальність – вони прийшли здобувати знання і прокладати дорогу у самостійне життя.
- 100днів навчання. Як ви вважаєте, це мало чи багато?
Для одних батьків ці дні збігли як один тиждень, для інших – це ціла вічність.
Для мене, як для вчительки, це не мало і не багато. Це 100 днів щоденної, наполегливої праці. За цей час я:
- вивчила ваших діток, намагалася до кожного з них підібрати ключик;
- намагалася прищепити вашим дітям любов до школи, бажання поспішати на уроки;
- відкрила їм двері у прекрасну країну Знань, і, взявши за руки, разом із ними робила перші несміливі кроки.
За 100 днів навчання у школі ваші діти теж суттєво змінилися:
- вони стали більш дисциплінованими і організованими;
- стали більш допитливими;
- засвоїли ази деяких знань;
- здружилися з іншими дітьми;
- навчились слухати нас, учителів, і виконувати те, що від них вимагається.
Ми сьогодні ще маленькі, але добре знаємо, що майбутнє нашої держави, майбутнє нашого українського народу залежатиме від нашого уміння працювати, від наших успіхів у навчанні, від того, як ми будемо любити свою Батьківщину. Край, де ми народились, де ростемо, живемо, де будемо працювати у майбутньому, треба вчитися любити, берегти, вивчати його історію.
Сьогодні усі діти хвилюються, бо вперше у житті будуть виступати перед такою великою аудиторією, а вони хочуть показати себе із найкращого боку, хочуть похвалитися своїми вміннями.
Тому у нас велике прохання: не засуджуйте нас строго, а підтримайте, бо ваша підтримка для нас дуже важлива.
Учитель. Запрошуємо до залу найменших членів шкільної  родини!
(Під музику до залу заходять першокласники)
Перший клас! Перший клас!
Скільки грамотних у вас?
Всі.  Нас двадцять один.
Учитель:     А зараз діти  розкажуть , якими учнями вони вже стали.
1.Любі гості, мами й тата,
Дорогі мої малята!
Свято розпочати час.
Вас зібралось тут багато
На найперше наше свято!
Рада привітати Вас!
2. Буде свят у нас багато –
І серйозних, і смішних.
Але це – найперше свято,
Найважливіше з усіх!
3. Тож радійте, друзі, з нами,
Бо веселий в нас цей день.
1 клас святкує нині
Свій маленький ювілей.
4. Вітає 1 клас своїх гостей
і кличе на гостинную розмову,
бо в нас сьогодні перший ювілей
про нього поведемо мову.
5. Час летить вперед невпинно.
Грудень уже надворі.
Сотий раз до школи
Ми прийшли сьогодні всі.
6. Ми тепер не просто діти,
Шестирічки-неумічки,
Шестирічки - перший клас!
Школярі тепер всі з нас.
7. Ми не просто малюки,
а вже справжні першачки.
Уявіть: за літ дванадцять -
Підростем на метр двадцять.
8. На початок, не лякайтесь,
Що ми жваві та верткі.
Любі наші, пригадайте,
Що ви теж були такі.
9.Ми зібралися в цім залі.
Хочемо вам показати,
Якими учнями ми стали.
10.Розказати, що ми знаєм,
Які успіхи надбали,
Що ми вже не малі,
А справжні школярі.
11.Тепер ми учні, перший клас,
Нове життя тепер у нас.
Прийшов урок на зміну грі,
Тепер ми учні, школярі.
12.І від дзвінка, і до дзвінка
Робота наша нелегка:
Рахуй, пиши, а ще читай,
Учителю відповідай.
13.Та все це не лякає нас,
Бо ми старанний перший клас!
У школі нас всьому навчать.
І роки весело біжать.
14.Ми всі бажаємо
 старанно вчитись
Писати в зошитах,
 читати букварі.
15.Ми стали вже 
 не просто діти,
А учні школи – школярі.
16.Учитись в школі ми готові,
Вже трохи вміємо читать.
Ми мамі й тату дали слово:
Відмінниками в школі стать. 
17.Ми найменші школярі,
Ми усі на зріст малі.
Ми уже багато знаємо,
Віршики  й пісні вивчаємо. 
18.Почалось навчання, змінилось усе,
Тепер вже школярик науку гризе.
До чого ж багато нам треба учить,
Щоб бути розумними і знать більше всіх.
19.А в нашому класі всі  дружно ми живем,
Кому щось потрібно – розв’яжем без проблем,
Танок « Дружба»
Гра «Я почну, а ти продовжуй».
Взимку холодно,  а влітку … (тепло).
Слон важкий, а горобець … (легкий).
Жираф високий, а кущ … (низький).
Онук молодий, а дідусь … (старий).
Пароплав пливе по воді, а літак літає …
(в небі, у повітрі).
Змія повзе, а пташка … (летить).
У ведмедя хвіст короткий, а у лисиці … (довгий).
Вірш-гра «Так чи ні»
Зіграти хочеться мені
З тобою, друже, в так чи ні?
Тобі питання задаю,
Готуй же відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «ні» чи «так».
Якщо кмітливий, друже, ти,
То може й рима помогти.
Але вона хитрюща в нас.
Аби не збила з толку враз!
Тягнути час навіщо нам?
Зіграй, і ти побачиш сам.
Скажи, співає сом пісні?
Не гайся з відповіддю! (Ні)
Чи вміє плавати гусак?
Ну, що на це ти скажеш? (Так)
Чи може стати у вогні
Вода холодним льодом? (Ні)
Скажи  мені, червоний мак
В січневу пору квітне? (Ні)
А крокодили на сосні
Свої будують гнізда? (Ні)
Чи може вище гір літак
У вишину злетіти? (Так)
Узори пишні на вікні
Мороз малює взимку? (Так)
Чи правда, друже мій, що рак,
Коли повзе, то задки? (Так)
Якщо не їстиме три дні,
Верблюд ходити зможе? (Так)
До забіяк і розбишак
Чи є в людей повага? (Ні)
Чи достигають навесні
Пшениця й жито в полі? (Ні)
Коли розсердиться їжак,
Слона він може вбити? (Ні)
Ріка біжить у далині.
Чи є у неї ноги? (Ні)
Росте у морі пастернак?
Відповідай скоріше! (Так)
А чи буває сон у сні?
Чекаю відповіді! (Ні)
Перекривив синицю шпак,
Таке буває, друже? (Ні)
Скажи, морози крижані
Страшні для мавп тропічних? (Так)
Чи правда це, що вовк усмак
Наївся груш і яблук? (Ні)
А під кінець скажи мені:
Цікава гра у «Так чи ні?» (Так)
-А пісню заспіваємо? Так чи ні?
Звучить пісня « Школярик» у виконанні учнів 1 класу 
20. Школа, школа – наша берегиня,
  Найрідніша стежка до мети.
  Там, де двір широкий,
  Там, де небо синє,
   Час веселий дзвоником летить.
21. Всі в нас учаться старанно,
   Пишуть чисто, бездоганно!
   Так що, Лінь, іди від нас,
   Ледарів немає в нас.
22.Всі ми любимо трудитись,
   Хочемо відмінно вчитись,
   Так що, Лінь, іди від нас!
   Ми – старанний перший клас!
23. В нас і зошити чистенькі,
  Акуратні, чепурненькі!
  Так що бачиш ти й сама,
  Ледарів, бруднуль нема.
Учитель. Шановні батьки! Ви все бачили, ви все чули. То чи можемо ми назвати наших першокласників справжніми школярами?
 Учитель.
Дорогі друзі!
Віднині ви – учні першого класу.
Допитливим, цікавим будь,
Не споглядай байдуже.
В Країну Знань велику путь
Долай уперто, друже!Усе, що пізнане колись,
Завчи, збагни глибоко.
Країна Знань, як неба вись,
Красою вабить око.
Бажаємо вам успіхів!
Учитель. Перші кроки у навчанні найважливіші. І допомагають їх робити ваші батьки, які сьогодні прийшли вас привітати. Їм слово!
Виступ батьків (виступ голови батьківського комітету).
Вчитель:   Дорога класна родино!
Наше свято добігає кінця.
Ми вдячні всім, хто брав у ньому участь.
Сподіваємось, що воно вам сподобалось.
Хай злагода і мир панують у ваших родинах!
А вам, любі наші діти, бути гідними  звання школяра
І щасливої дороги до світу знань!
Учитель. Отже, віднині ви – повноправні господарі своєї школи. Щиро вітаємо вас зі святом. Бажаємо Вам бути гідними звання школяра. Я прошу всіх гостей ще раз глянути на наших першокласників. Запам’ятайте їх такими. Сподіваємось, що через 12 років  ми побачимо їх усіх дорослими юнаками і дівчатами.
Учитель.
Тільки сонечко зійде, дітвора у школу йде.
Рідна школа з нетерпінням нас чекає.
Зустрічає дітвору, учить правді і добру,
І читати, і писати нас навчає.
До п’яти додати два
, скласти букви у слова.
Учить дружбою нас школа дорожити.
Бути справжніми людьми, шанувати працю й мир,
Україну і сім’ю свою любити!
Звучить пісня  «Чому навчають в школі»у виконанні учнів 1 класу
Учитель. У нас сьогодні іменини, народився учнівській колектив. А які
іменини без іменинного пирога. Прошу внести іменинний пиріг.
(Під музику та оплески учні виходять із зали).
8 листопада
Тема. Вогонь друг чи ворог. 
Мета: розширювати знання дітей про значення вогню в житті людей та шкоду під час необережного поводження з ним; закріплювати знання дітей про те, що вогонь може бути злим і добрим, що він може приносити користь і шкоду; ознайомити дітей із пожежною машиною і людьми, які працюють на ній; ознайомити з елементарними правилами протипожежної безпеки; виховувати повагу та інтерес до професії пожежного; уважність, спостережливість, обережність.
Матеріал: загадки про вогонь, прислів’я, ілюстрації. 
                              Хід бесіди
Учитель
  -Сьогодні ми з вами поговоримо про вогонь, про користь вогню, вивчимо Правила пожежної безпеки. Познайомимось із Добрим Вогником, який допомагає людині в житті. Іноді Добрий Вогник може перетворитися на Зле Вогнище. Це саме тоді, коли з ним жартують, або неслухняні діти граються з вогнем.
Живуть у тісній темниці,
Без страху темноти,
Хлоп’ята яснолиці –
Вогню малі брати.
І мають душу щедру,
Хоч дерева сини,
Згораючи до центру,
Вогонь дають вони. (Сірники)
-Що сказано у загадці про те, для чого сірники?
Для чого потрібен вогонь? Уявіть собі, як важко було людям, доки у нас не було вогню. Адже вогонь був завжди. Перша сірникова фабрика почала працювати 170 років тому. А як же люди видобували вогонь до цього? Замість коробки сірників люди носили в кишені коробочку з трьома предметами: шматочок сталі, камінець і губку. Щоб з’явилась іскра, від якої загоряється губка, треба біло вдарити сталлю по камінцю. Приблизно так зараз працює запальничка. Можна було видобувати вогонь і тертям. Для цього треба було обертати паличку, яку ставили на кусок сухого дерева. Але це було не зручно, і поступово люди винайшли сірники, які й дають нам вогонь.
-Коли найчастіше виникають пожежі?
Нас оточують багато електроприладів, при необережному поводженню з ними може виникнути пожежа. Вогонь може бути добрим і злим. З вогнем не можна жартувати, бо може статися велике лихо. 
Учитель: пропоную дітям розгадати загадки.
1. Бажаний гість,
замість цукерки дрова їсть. (Вогонь.)
2. Без крил, без ніг, без рук, а вгору піднімається. (Дим.)
3. Лежать у порядку дерев’яні малятка, білі, здорові, всі чорноголові. (Сірники.)
4. Сидять у коробці
Укупочці хлопці.
Хто хоче світити —
Готові служити.
Не чіпайте, діти,
Їх на забавки,
Бо можна згоріти.
Що це?… (Сірники.)
5. Вогняний у мене
Ротик,
Язичок у ньому —
Гнотик. (Свічка.)
6. Дивень-півень танцюриста,
Вдача в нього дженджуриста,
Язиків зі сто він знає,
Та ніколи не співає. (Вогнище.)
7. Лісом він котився з ревом,
Їв кущі, траву, дерева.
А коли напивсь води —
Стих і згаснув назавжди. (Вогонь.)
Запитання для бесіди
Ознайомлення з ілюстраціями.
— Як люди добували вогонь?
— За допомогою чого люди отримують вогонь зараз?
— Яка роль вогню в житті людини?
— Як люди поводяться з вогнем?
— Якої шкоди може завдати вогонь?
— Коли вогонь буває добрим?
— Чому вогонь буває злим?
Учитель: пропоную дітям розгляд ілюстрацій, де зображено використання вогню в різних сферах життєдіяльності людини.
— Чи можуть люди прожити без вогню?
— В яких випадках вогонь буває добрим, в яких — злим?
— Що повинні знати люди, користуючись вогнем?
Вивчення прислів’їв
• Не жартуй із вогнем — це небезпечно.
• Вогонь не вода — вхопить — не спливеш.
• Коли гуляєш в лісі, запам’ятай, вогню ніколи в лісі не залишай!
• Хай дитина знає кожна — жартувать з вогнем — не можна!
• З малої іскри — великий вогонь.
• Не грайся з вогнем — обпечешся.
• Коробка сірників, хоч і мала, наробити може багато лиха.
• Вогонь нам друг, та не завжди — чекати можна від нього біди.
• Запам’ятай це, дітвора,— газ і сірники — не гра!
Діти
Знаєм тепер, знаєм,
Що таке для нас вогонь.
Він буває другом нашим,
А буває — ворогом.
Ось про це і піде мова:
Якщо будем обережними,
То можливості вогню
Можуть бути необмеженими.
Вогонь друг чи ворог
1. Якщо раптом світло гасне,
Свічку ми запалюєм.
В цьому випадку вогню ми
Тільки дякуєм.
2. Якщо мама на роботі,
Сірників не треба брать,
Краще книжку прочитати,
Краще іграшками грать.
3. Якщо холоди настали —
Допоможе нам вогонь:
Він затопить піч у хатці,
Але ти його не тронь!
4. На вогні готують їжу,
Він нам світить уночі.
Як на вулиці морози,
Він працює у печі.
5. Але будь завжди уважним:
Сірників не треба брать,
А як будеш ти у лісі,—
Вогню не треба запалювать.
Учитель
Ой, діти, як чудово,
Що згадали ми із вами
Що вогонь буває добрим,
А буває дуже злим.
І ще я хочу дуже,
Щоб всі діти пам’ятали,
Якщо трапилась пожежа,
«101» по телефону
Швидко набирали!
Гра «Хто правильно викличе пожежників»
Дві команди 8–10 дітей стають одне за одним. За сигналом підбігають до столу, на якому стоїть телефон, набирають номер «101», викликають пожежників і називають свою домашню адресу. Перемагає та команда, яка швидше виконує завдання.
Пожежник
Я почув, що викликали
Ви пожежну службу.
Але зараз я вогню
Пропоную дружбу.
Будем, малята,
Але жарт з вогнем — біда!
Щоб пожежу загасити,
Що потрібно нам,— вода!
Але ще скажіть, будь ласка,
Чим пожежу загасить?
(Відповіді дітей.)
Гра «Хто швидше загасить вогонь»
Дві команди 8–10 дітей стають одне за одним. На двох кубах запалені свічки. Із великого відра потрібно перенести воду маленькими відрами в порожнє відро. «Ланцюжком» передавати одне одному відра з водою. Яка команда швидше перенесе, та команда й виграє і загасить свічку.
Пожежник
З вами прощаюсь, друзі,
В мене часу небагато.
Хай дитина знає кожна:
Жартувать з вогнем не можна!
Діти (читають вірші)
1. Вогню боятися не треба,
Якщо порядок вдома в тебе,
Якщо працюють справно речі:
Магнітофони, праски, печі.
2. Пожежа в дім не завіта!
Якщо підете в гості з дому
Надовго до своїх знайомих,
Про газ та струм не забувайте:
Ретельно все перевіряйте!
Без догляду не залишайте —
Споживачі всі вимикайте!
3. Якщо в сім’ї маленькі діти,
І вміють сірники палити,
Ті пустощі з вогнем завжди
Призвести можуть до біди.
Дітей самих не залишайте,
І сірники від них ховайте!
4. У час, коли пожежа враз
Здійметься на очах у вас,
Не панікуйте і завчасно
Придбайте справжній вогнегасник.
Лиш той, хто про безпеку дбає,
Проблем з пожежами не знає.
5. У світі безліч речовин:
І спирт, і газ, також бензин.
Одну загальну рису мають —
Із іскри навіть вибухають
Ці речовини, пам’ятайте,
Й подалі від вогню ховайте!
Запитання для бесіди
— Чи можна бавитися сірниками?
— Що слід робити, коли в хаті щось загорілось?
— Як потрібно поводитись з побутовими електронагрівальними приладами?
— Чи можна бавитися з газовою плитою?
— Що необхідно робити, якщо ви відчули запах газу? За яким номером дзвонити?
— Як слід поводитись, коли ви на газову плиту поставили щось розігрівати?
— Як викликати швидку допомогу?
— Чи можна ховатись у хаті, коли щось загорілось?
Учитель. Отож, запам’ятайте, що вогонь може бути не тільки другом, але й страшним ворогом, якщо не дотримуватись норм поведінки. Пам’ятайте про це завжди і не допускайте, щоб з вами сталось лихо. Адже лихо може трапитися з тим, хто зневажає правилами.
Підсумок
Учитель. Діти запам’ятайте:
101 — виклик пожежної машини;
102 — виклик міліції;
103 — виклик швидкої допомоги;
104 — виклик газової служби.
Немає нічого дорожчого за життя і здоров’я людини. Це найголовніше! 
27вересня
Тема: В.О.Сухомлинський «Людина починається з добра.»  (Виховна година, 1 клас)
Мета: Ознайомити учнів з життям та творчим шляхом В.О. Сухомлинського, виховувати інтерес до його творчості. . Формувати у дітей уявлення, що тільки добра, чуйна людина прийде на допомогу іншим, піклується про стареньких, добре ставиться до рідних і друзів; Вчити учнів оцінювати вчинки головних героїв, наслідувати їх позитивні риси. Виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.
Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського, текст оповідання «Протоптали стежку», ілюстрації до його творів.
                             Хід виховної години 
Учитель:
Доброта - це один з виявів людської душі, адже тільки людина здатна мислити, співчувати, мріяти. Сьогодні ми продовжимо знайомство з творами В. Сухомлинського - великого педагога і письменника, який дуже любив дітей, написав для них багато цікавих розповідей і дуже хотів, щоб всі діти виростали добрими, чуйними, працьовитими, любили і поважати рідних і людей похилого віку. Тому тільки така людина як Сухомлинський, з добрим серцем і світлою душею, могла написати стільки повчальних творів.Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити сміятись, частіше спілкуватись.Ось такою надзвичайно доброю людиною був В.О. Сухомлинський. Знаменитий педагог. А зараз я вам хочу розповісти біографію цього прекрасного педагога. В.О. Сухомлинський — український письменник, вчитель. Його творчість сповнена любов'ю до природи, до рідного краю, до людей. Вирісши серед прекрасної природи він з раннього дитинства навчався бачити і відчувати прекрасне, а згодом все це передав у своїй творчості.Героями його творчості найчастіше виступають діти. Його твори заставляють замислитися над питаннями. Вчать реагувати на вчинки героїв. Багато його творів були написані в процесі безпосереднього спілкування з дітьми, під час екскурсій, прогулянок, бесід.
Вони були необхідні для того, щоб краще пояснити дітям події, явища, які вони спостерігали, викликали інтерес до них або змусили замислитись над вчинками, поведінкою.
В своїх оповіданнях про природу В.О. Сухомлинський закликає нас не тільки уважно придивитися до навколишньої дійсності, милуватися красою природи, а й вчить розуміти взаємозв'язки і взаємозалежність в природі. Заохочує пізнати життя тварин, рослин, птахів, бережно ставитись до природи.
Творчість В.О. Сухомлинського різноманітна. Він писав про природу, про стосунки між людьми, закликав берегти рідну природу. Бути добрими, не байдужими до чужого горя.
(Учні розглядають малюнки дітей до теоріє Сухомлинського і аналізують їх.)
Зараз ми їх розглянемо.(«Галерея ілюстрацій і малюнків до творів
В. О. Сухомлинського» Розглядання та коментування деяких.)
Визначення поняття добра справа, добрий вчинок, добра людина.
Читання оповідання ."Протоптали стежку" В.О.Сухомлинського
                Протоптали стежку
Уночі була хурделиця. Намело кучугури снігу. Рано-вранці у школу йшло троє дітей — Юрко, Михайлик і Ніна. Всюди коло хат з'явилися люди. Відкидали лопатами сніг, прокладали доріжки.
Ось хатина бабусі Марії. Вона живе одна-однісінька. Зупинились діти біля бабусиного двору. Нікого не видно.
Як же бабуся до криниці вийде? Снігу ж скільки, — сказав Юрко.
Давайте протопчемо стежку від хати до криниці! — порадив Михайлик.
Діти увійшли на бабусине подвір'я. Йшли по глибокому снігу. Від воріт до хати йти було дуже важко. А від хати до воріт — трохи легше. Пройшли раз, два, три рази. Протоптали стежку від воріт до хати і від хати до криниці.
Спітнілі, стомлені, радісні діти йшли до школи. Вони думали: ось бабуся Марія вийшла з хати. Побачила стежку. Радіє...
Запитання до класу:
-Яку добру справу вчинили діти, а як би ви вчинили?
Гра "Якщо ти добра людина, то повинен ..."
Умова гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то тупотіть ніжками.
. Допомагати мамі мити посуд.
. Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
. Не вмиватися.
. Берегти рідну природу та охороняти її.
. Шанувати працю інших людей.
. Галасувати, коли хтось відпочиває.
. Бути вихованою, стриманою.
. Обманювати, хвалитися.
. Насміхатись з чужого горя.
. Добре вчитися, багато читати.
. Не слухати батьків.
. Допомагати друзям у біді.
. Ділитися тим що в тебе є.
. Ображати інших.
. Захищати слабкого.
. Спати на уроках.
. Красти.
. Любити своїх батьків.
Бачу, що ви знаєте, що має робити добра людина.
Підсумок виховної години.
—     У кожної людини є її Ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи Ангел радіє, а злі — плаче, тужить, втрачає свої сили.
Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди приходив на допомогу у тяжкі дні
Робіть добро і пам'ятайте, що ми люди.Будьте і ви, дітки, як маленькі сонечка. Творіть добро і вам відповідатимуть любов'ю і щедрістю. Та й будуть на нашій планеті Земля мир і злагода.
14 вересня
Тема: Дорога і діти  (Виховна година,1 клас)
Мета:Розширити знання дітей про вулицю та дорогу. Вчити дітей розрізняти дорожні знаки ; уважно слухати дорослого та свого товариша; відповідати на запитання. Закріпити знання дітей про значення світлофора, правила дорожнього руху. Розвивати навички зв’язного мовлення, увагу,пам'ять, мислення. Виховувати в дітей почуття відповідальності, бути уважним, спостережливим, обачним; виховувати бережливе ставлення до свого життя.
                               Хід уроку
Учитель
     Прийшовши до першого класу, ви почали вивчати азбуку за букварем, щоб навчитися читати, прочитати багато книжок, дізнатися багато цікавого, бути грамотними. А є ще одна азбука – азбука дорожнього руху. За нею ми навчаємося бути гарними пішоходами, вчимося розмовляти з вулицею за допомогою дорожніх знаків, вчимося правильно переходити проїжджу частину вулиці, щоб на дорозі не сталося біди, щоб зберегти своє життя і здоров’я та здоров’я інших учасників дорожнього руху. 
     Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. 
Стук у двері, входить листоноша і передає лист від  ваших друзів,які залишилися в дитячому садочку.
Вони просять вас допомогти розгадати загадки. Допоможемо їм? (Так.)
Три різнокольорові кола
Блимають один за одним.
Світяться, моргають -
Людям допомагають.
(світлофор)
Цей кінь не їсть вівса,
Замість ніг - два колеса.
Сядь верхи і мчись на нім,
Тільки краще права кермом.
(велосипед)
Я в будь-який час року
І в будь-яку негоду
Дуже швидко в будь годину
Провезу вас під землею.
(метро)
Дивовижний вагон!
Посудіть самі:
Рейки в повітрі, а він
Тримає їх руками.
(тролейбус)
Не літає, але дзижчить,
Жук по вулиці біжить.
І горять в очах жука,
Два блискучих вогника.
(машина)
Учитель. -Молодці, діти. Про що були загадки?
Діти: Про транспорт і світлофор.
Учитель.Правильно. На дорозі допомагає дотримуватися правил дорожнього руху світлофор, а що ще допомагає на дорогах нашого безпечного руху?
Діти: Дорожні знаки.
Учитель: Дорожні знаки - кращі друзі пішоходів і водіїв. Вони розповідають про те, що можна і чого не можна робити на дорозі.
 Настав час з'ясувати, наскільки добре ви знаєте правила дорожнього руху. Встаньте по колу. Я буду кидати м'яч і задавати питання, а ви відповідаєте на питання і повертаєте м'яч.
1. Хто йде по тротуару? (пішохід)
2. Де люди чекають транспорт? (на зупинці)
3. Хто називається «водієм?» (Людина, яка керує транспортним засобом.)
4. Як на дорозі позначається пішохідний перехід? (Спеціальною розміткою - «зебра».)
5. Як називається місце перетину двох доріг? (перехрестя)
6. Чому не можна з'являтися зненацька перед близько йде транспортом? (Тому що транспортні засоби не зможуть відразу зупинитися.)
7. Чим відрізняються транспортний світлофор від пішохідного? (Транспортний світлофор має три сигналу - червоний, жовтий, зелений, а пішохідний два - червоний і зелений.)
8. Хто перший повинен вийти з автобуса - дорослий чи ти? (З будь-якого транспортного засобу першим завжди виходить дорослий, потім дитина.)
9. Як треба правильно обходити автобус, спереду чи ззаду? (Треба почекати поки він від'їде.)
10. Можна грати дітям біля дороги?
Фізкультхвилинка 
Учитель: Діти, у пішоходів є помічники при переході вулиці. Назвіть їх.
Діти: світлофор і регулювальник дорожнього руху.
Три світла є у світлофора
і кожне з них наказ дає.

Червоне світло каже: - Стій!

А жовте : - Ще не можна!

Зелене каже : - їдь мерщій! -
і слухається кожний!
(Вивісити малюнок світлофора)
 - Є вулиці, де немає світлофорів, пішохідних переходів. Як же тоді перейти вулицю?
- Спочатку подивитись вліво, чи немає машин, дійти до середини, призупинитись ще поглянути вправо і йти далі.
До нас в гості завітав Світлофорчик. Він хоче перевірити, чи знаєте ви правила вуличного руху.
Світлофорчик: Учні, відгадайте мої загадки:
- У два ряди будинки стоять - десять, двадцять, сто підряд -
І квадратними очами один на одного дивляться. (Вулиця)
- Не жива, а веде, нерухлива, а йде. (Дорога)
- Щоб тобі допомогти шлях пройти небезпечний,
Горить і день, і ніч - зелений, жовтий, червоний. (Світлофор)
Бесіда з питань:
Світлофорчик:
- Хто з вас переходить вулицю, коли йде в школу?
- З ким ти йдеш у школу?
- Хто тобі допомагає переходити вулицю?
Світлофорчик: Давайте пограємо з вами в таку гру: «Будь уважний на дорозі».
- Якщо ви дієте відповідно до правил дорожнього руху, то дружно відповідаєте: «Це я, це я, це все мої друзі!», а якщо яке-небудь із правил не відповідає нормі, тоді мовчите, виходить, воно потрапило до нас у гру помилково, випадково.
- Хто з вас, ідучи додому,
Тримає шлях по бруківці?
(Учні мовчать).
Хто з вас йде вперед
Тільки там, де перехід?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Хто біжить уперед так незабаром,
Що не бачить світлофора?
(Учні мовчать).
Знає хто, що світло зелений
Означає: шлях відкритий?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
А що жовте світло завжди нам
Про увагу говорить?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Хто, нехай чесно говорить,
На трамваї не висить?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Знає хто, що червоне світло -
Це значить: ходу немає?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Хто з вас у вагоні тісному
Поступився бабусі місця?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Хто квапиться, біжить
Перед знаком «Шлях закритий!»?
(Учні мовчать).
Світлофорчик: Я впевнений, що ви на дорозі такі ж уважні, як на уроці.
VII. Закріплення.
- Які потрібно пам'ятати ПДР? (Робота з пам'яткою на дошці, плакатами).
Світлофорчик: Як ви вважаєте, звірі правильно поводяться на дорозі? Чому?
- Розглянете картинки й скажіть: чи правильно поводяться діти й чому?
VIII. Підсумок уроку.
Учитель:
 -Які правила поведінки на вулиці ви запам'ятали? 
- Вам сподобався урок?
- Що сподобалося найбільше?
Прощання.
          Діти стають у коло, беруться за руки і промовляють: "Я бажаю собі і всім людям на землі щасливої дороги".